وزارت اتحاد کره جنوبی سخنرانی رهبر کره شمالی را مایه امیدواری برای افزایش روابط دو کشور دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی امروز دوشنبه اظهار کرد سخنرانی کیم جونگ-اون، رهبر معظم کره شمالی در رژه نظامی اواخر هفته گذشته، امید‌های سئول را برای بهبود روابط بین کره‌ای افزایش می‌دهد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: دولت آماده همکاری با کره شمالی در زمینه‌های بشردوستانه و بهداشتی در هر زمان است و ما این را بار‌ها اعلام کرده ایم. با این حال، ما هنوز در مرحله نیستیم که بخواهیم برنامه خاصی را پیشنهاد دهیم یا پیش ببریم. ما آماده خواهیم شد برای زمانی که شرایط در آینده مطلوب‌تر شود.

وزارت اتحاد سئول دیروز نیز در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد که سخنرانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در خصوص همکاری آینده بین همسایگان، منجر به صلح و روابط بهتر خواهد شد.

کره شمالی در مراسم هفتاد و پنچمین سالگرد تاسیس این کشور، از جدیدترین موشک قاره پیمای خود رونمایی کرد. موشک قاره پیمایی که به تازگی از آن بهره برداری شده، از لحاظ حجم بزرگتر از موشک «هواسونگ-۱۵» است. «هواسونگ-۱۵» که قابلیت رسیدن به قاره آمریکا را هم دارد پیش از این در نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. رهبر کره شمالی گفت که این کشور متعهد به تقویت توان دفاعی خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار