افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس بالا است و بیش از نیمی از شهر‌های فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین اطلاعات مربوط به کروناویروس در استان فارس در استودیو سلامت، با اشاره به بالا بودن موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس، اظهار کرد: از مجموع هزار و ۹۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت بیماری کووید ۱۹ که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۱۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

او با اشاره به افزایش آمار نمونه گیری به بیش از ۳۱۴ هزار مورد از ابتدای شیوع تاکنون، اضافه کرد: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدای شیوع تاکنون ۶۳ هزار و ۹۹ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

همتی با اشاره به مرگ ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کروناویروس طی دیروز تاکنون، مجموع جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع تاکنون، هزار و ۹۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ۵۶ هزار و ۴۴۰ بیمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بهبود پیدا کرده اند واز بیمارستان‌های استان فارس ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اشاره به وضعیت کنونی استان فارس در زمینه کروناویروس گفت: هم اکنون بیش از نیمی از شهر‌های فارس در وضعیت قرمز هستند.

او تاکید کرد: کنترل این بیماری به مسئولیت پذیری همه ما وابسته است و در شرایط کنونی عده‌ای به علت سهل انگاری دیگران به بیماری مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با درخواست از همه مردم برای جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، یادآور شد: در این زمینه لازم است استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و رعایت مراقبت‌های فردی و اجتماعی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار