بازسازی ۱۱۸ دستگاه پل آسیب دیده از سیل استان لرستان

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک آسیب دیده از سیل لرستان به طول یکهزار و ۴۵۰ متر بازسازی و احداث شده است که ۱۶ دستگاه از پل‌های بزرگ مربوط به شهرستان پلدختر با ۸۶۶ متر طول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، عبدالهاشم حسن نیا،رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پل دول گپ معمولان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته بسیاری از جاده‌های استان لرستان در اثر ریزش باران و طغیان رودخانه‌ها و رانش دچار آسیب شد که تا کنون ۳۱۰ کیلومتر از این مسیر‌ها بهسازی شده است.

او افزود: ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک به طول یکهزار و ۴۵۰ متر در استان لرستان بازسازی و احداث شده که احداث ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۸۶۶ متر از این تعداد مربوط به شهرستان پلدختر می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ۱۱ کیلومتر بستر رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر ساماندهی و ۲۲ کیلومتر از محور پلدختر – خرم آباد ساحل سازی و شانه‌های خاکی ایجاد شده است.

او اظهار داشت: پل‌های بزرگ استان لرستان و شهرستان پلدختر مانند پل بابازید با تامین اعتبار و فعالیت‌های بالقوه پیمانکار و مهندسان مشاور ظرف ۶ ماه آینده یعنی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

حسن نیا یادآورشد: میزان اعتبار پروژه‌های سیل در حوزه راهداری براساس قرارداد‌ها حدود یکهزار میلیارد تومان است که با تعدیل‌ها به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، تا کنون بخش‌هایی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد و اعتبارات تخصیص داده شده و مابقی در جریان است و امید که تا پایان سال این پروژه‌ها تامین و بازسازی شوند.

او به جاده ترانزیتی پلدختر – خرم آباد اشاره کرد وافزود: بخشی از این جاده مربوط به پل‌های بزرگ و بخشی دیگر از آن مربوط به عرض و بستر راه است که مسیر دیگری به صورت بزرگراه طراحی شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یک باند مسیر جدید پلدختر – خرم آباد توسط شرکت ساخت در حال احداث است و برای جلوگیری از احتمال بالا آمدن آب در فصل بارندگی بخش‌هایی از جاده فعلی که دچار آسیب شده ترمیم، انتشار و تعریض می‌شود.

او افزود: این قرارداد‌ها و اعتبارات مربوط به آن نشان می‌دهد دولت عزم راسخی برای انجام اقدام‌هایی در راستای بهبود وضعیت استان لرستان به ویژه راه‌های آسیب دیده از سیل دارد.

حسن نیا یادآورشد: هدف دولت جلب رضایتمندی حداکثری مردم در شرایط موجود و این مقطع زمانی است.

او به پیگیری‌های استاندار لرستان مبنی بر تجهیز ماشین آلات برای بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از اعتبارات عمرانی بخشی از این ماشین آلات تامین شده، امید که بتوان در گام دوم با ابلاغ اعتبارات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بازسازی راه‌های استان تامین شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امیدواریم اکیپی از تجهیزات و ماشین آلات که در مناطق سرد سیر برای بهبود راه‌های استان‌های همجوار در ۶ ماه اول سال مشغول فعالیت بودند به این استان منتقل شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار