حل مشکل بیماران قلبی ساوه و زرندیه در گرو نیم نگاه وزارت بهداشت

رئیس دانشکده‌ علوم پزشکی ساوه در پاسخ به درخواست مردمی برای ایجاد مرکز آنژیوگرافی در این شهرستان گفت: برای این کار به بخش جامع قلب نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مردم شهرستان ساوه در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کردند که شهر ساوه مرکز آنژیوگرافی ندارد و برای آنژیو باید با وجود شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت تهران و قم به این شهر‌ها سفر کنند.

تماس گیرندگان از این بابت ابراز نگرانی کردند و از باشگاه خبرنگاران جوان خواستند موضوع نبود مرکز آنژیوگرافی در ساوه را پیگیری کند.

دکتر مصری رئیس دانشکده‌ علوم پزشکی ساوه  در پاسخ به خبرنگار ما گفت: برای ایجاد مرکز آنژیوگرافی و تشخیص بیماری‌های قلبی و درمان آن نیازمند ایجاد یک مرکز جامع قلب هستیم که در هر دو زمینه‌ تشخیص و درمان فعالیت داشته باشد.

دکتر مصری افزود: شهرستان‌های ساوه و زرندیه با دارا بودن بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، به راه اندازی بخش جامع قلب نیاز دارند تا از تردد‌های اجباری به شهر‌های اطراف جلوگیری شود.

او با اشاره به سفر اخیر معاون درمان وزیر بهداشت به شهرستان ساوه اضافه کرد: در صورت ایجاد زمینه‌ ساختار فیزیکی بخش قلب، مجوز‌ها و تجهیزات مورد نظر از سوی وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک تامین خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.