رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد;

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در ایلام

سرهنگ جمالی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و طرح شکایت با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد و شناسایی متهم یا متهمان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد.

جمالی اظهار کرد: متهم با مشاهده مستندات موجود، به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت که شاکی قبلاً خواستگار وی بوده و به دلایلی از ازدواجش صرف نظر کرده است و این مجرم سایبری نیز با هدف اینکه نزدیکان و آشنایان در جریان خواستگاری باشند، تصاویر شب خواستگاری را در فضای مجازی منتشر کرده است.

او با بیان اینکه کاربران در حفظ اطلاعات به خصوص تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت داشته باشند، مطرح کرد: با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی و خانوادگی با هماهنگی مراجع قضایی برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام مطرح کرد: به هموطنان توصیه می کنیم در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی ، قبل از هرگونه اقدامی آن را با ما در میان بگذارند و از مشاوره‌های همکاران ما استفاده کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.