کشف ۱۲۰ میلیارد کالای قاچاق در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به کشف ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان طی امسال بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ۵۱ نقطه آلوده در سطح استان به صورت دائم در راستای پیشگیری از وقوع جرم پاکسازی می‌شوند، اظهار داشت: چهار طرح عملیاتی در این حوزه اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۷ سازمان در رابطه با بحث پیشگیری از جرم مؤثر هستند، عنوان کرد: امسال پنج هزار و ۴۶۶ قاچاقچی مواد مخدر، توزیع کننده و معتاد متجاهر در سطح استان دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به کشف و ضبط بیش از سه تن مواد مخدر طی امسال در استان، بیان داشت: همچنین طی سال جاری، هزار و ۹۶۹ قبضه سلاح به صورت خانه به خانه، در نزاع‌ها، تیراندازی‌ها و… در سطح استان کشف شده است.

سردار مهدیان نسب، افزود: این امر واقعاً زیبنده استان لرستان نیست و به طور حتم پلیس و نیروی انتظامی با بحث تیراندازی‌ها برخورد جدی می‌کند.

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه دستگاه قضائی نیز در این رابطه همکاری لازم داشته و تاکنون با این امر برخورد جدی داشته است، بیان داشت: مردم در استان لرستان به عنوان یک استان ولایتمدار، نباید به خاطر چرای دام، مباحث قومی و… دست به تیراندازی بزنند.

فرمانده انتظامی لرستان، تصریح کرد: خواهش ما از مردم، ریش سفیدان، معتمدین و… این است که در این رابطه امر به معروف و نهی از منکر کنند، اجازه ندهند که جوانان کار‌های خودسرانه انجام دهند، ما هم با اجرای کار‌های فرهنگی، با استفاده از مجوز قضائی، خانه به خانه سلاح‌های غیر مجاز را جمع آوری می‌کنیم.

سردار مهدیان نسب در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مقابله با اراذل و اوباش در استان، گفت: در این رابطه ۹۸۸ نفر اراذل و اوباش در استان طی امسال دستگیر شده اند.

او با بیان اینکه ۳۹ نفر از اراذل و اوباش «بنام» از استان فرار کرده‌اند، افزود: ۵۸۸ نفر از افرادی را که اقدام به شرارت می‌کنند به صورت مستمر احضار و آن‌ها را ارشاد و راهنمایی می‌کنیم و از آن‌ها تعهد اخذ می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی سرقت در استان طی امسال نسبت به سال گذشته، افزود: مردم نسبت به نگهداری اموال، خودرو و… خود بی توجه هستند، ضرورت دارد که مردم از دوربین‌های مدار بسته در منازل و کوچه‌های خود استفاده کنند.

مهدیان  بیان داشت: همچنین با دستور استاندار لرستان، مقرر شده که نصب این دوربین‌ها در سطح خیابان‌ها و کوچه‌ها از سوی شهرداری افزایش پیدا کند.

اوکه در گفتگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، از کشف ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان طی امسال خبر داد و گفت: میزان کشف کالای قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار