ارمنستان: پدافند قره‌باغ جنگنده سوخو-۲۵ آذربایجان را ساقط کرد

ارمنستان اعلام کرد یک جنگنده متعلق به جمهوری آذربایجان از سوی پدافند موشکی قره‌باغ ساقط شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارمنستان اعلام کرد پدافند موشکی قره باغ یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد سامانه پدافندی آرتساخ یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ متعلق به ارتش آذربایجان را ساقط کرده است. با این حال جمهوری آذربایجان بلافاصله ادعا‌های مطرح شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان در خصوص سرنگونی جنگنده خود را رد کرد. باکو اعلام کرد آذربایجان در این درگیری‌ها از جنگنده نظامی استفاده نکرده است و هیچ جنگنده سوخو-۲۵ را در پرواز ندارد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار