حجت الاسلام بهرامی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ثبت ۱۶۱ هزار دادخواست در دیوان عدالت اداری در یک سال

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ثبت ۱۶۱ هزار دادخواست واقعیتی است که اتفاق افتاده و امکان دارد سال‌های بعد هم این موضوع رخ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در حاشیه اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ارسال ۱۶۱ هزار دادخواست در یک سال به دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران گفت: این واقعیتی است که اتفاق افتاده و اگر روند به همین شکل باشد، ممکن است سال‌های بعد هم این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: ما چند انتظار داریم اول اینکه می‌خواهیم مجلس شورای اسلامی به کمک دستگاه‌ها قوانینی را که شفاف نیست شفاف کند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود را بدانند، دوم اینکه دستگاه‌ها هم تکلیف خود را بهتر بدانند و به درخواست‌های مردم توجه بیشتری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در همین رابطه ما در سال جاری سامانه «رأی صحیح» را راه انداختیم که با عنوان سامانه ساعد است. دستگاه‌ها براساس آن می‌توانند ببینند کجا‌ها حق است و براساس آن وظایف را انجام دهند و کجا هم تقاضای نادرست شده که آن را رد کنند. قضات هم براساس آن عمل می‌کنند تا از صدور آرای متعارض جلوگیری شود و مردم هم به سامانه مراجعه کنند و ببینند که حق با آن هاست یا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی تصریح کرد: اگر این کار انجام شود، تبعا بسیاری از این دادخواست‌ها کاهش پیدا می‌کنند. بخشی از کار ما با شهرداری‌ها و شورا‌ها است و ارتباط خوب ما می‌تواند در نظم بخشی و اجرای مقررات موثر باشد. امیدواریم تفاهم ما و شورای عالی استان‌ها در کاهش دعاوی و دادخواست‌ها موثر باشد و به نظم دهی کمک کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار