ادعای نتانیاهو: صلح با کشور‌های عربی می‌تواند صلح با فلسطینی‌ها را تسهیل کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد عادی سازی روابط با کشور‌های عربی می‌تواند به صلح با فلسطینی‌ها منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه در سخنانی مدعی شد توافق صلح با کشور‌های عربی می‌تواند در دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها سهیم باشد.

نتانیاهو در سخنان خود در جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که در خصوص گفتگو و رأی دادن به توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات تشکیل شده بود، گفت: توافق با امارات شامل هیچ پیوست و یا بند اعلام شده‌ای نیست.

او در ادامه مدعی شد صلح با کشور‌های عربی می‌تواند سهمی در دستیابی به صلح با فلسطیین‌ها داشته باشد.

نتانیاهو در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: به رویارویی با حزب الله ادامه خواهیم داد. مذاکرات مرز بندی با لبنان شاخصی برای آینده است و مانعی در برابر تسلط حزب الله بر لبنان می‌شود. تا زمانی که حزب الله بر لبنان کنترل دارد، صلحی به وجود نخواهد آمد.

او همچنین درباره عادی سازی روابط با دیگر کشور‌ها مدعی شد: با بحرین و دیگر کشور‌ها هم صلح خواهیم کرد. چند کشور عربی و اسلامی به خاطر قدرتی که ما در زمیینه‌های مختلف مثل امنیت الکترونیکی داریم، خواستار برقراری روابط و نزدیکی با ما شده اند.

نتانیاهو درباره فلسطین هم گفمدعی شد: فلسطینی‌ها فرصت‌ها و گام‌های زیادی را برای صلح رد کردند. اگر منتظر از بین رفتن وتو فلسطینی باشیم با جهان عرب نمی‌توانیم به صلح برسیم.

او همچنین درباره توافق با امارات گفت:بستن توافقنامه صلح با امارات در کنیسه از اتفاقات نادر بود. ما از خاستگاه قدرت با امارات قرارداد صلح امضا کرده ایم و بند‌های پنهانی در توافقنامه صلح با امارات وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار