صذور ۵۸ فقره مجوز معدنی در خراسان جنوبی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور ۵۸ فقره مجوز معدنی از ابتدای امسال در این استان خبر داد و گفت: زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۹ فقره گواهی کشف و ۳۵ فقره پروانه اکتشاف در خراسان جنوبی صادر شده است.

او افزود: این پروانه‌های اکتشاف در مساحتی حدود ۲۶۴ کیلومتر مربع صادر و برای عملیات اکتشاف مواد معدنی مربوطه ۱۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه پیش‌بینی شده است.

جرجانی ادامه داد: ۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن ذخیره قطعی مواد معدنی جدید نیز با هزینه‌کرد ۲۲ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال در بخش گواهی‌های کشف صادره در نیمه نخست سال جاری شناسایی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت با صدور ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، بالغ بر ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: در این مدت ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی نیز با استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون تن تمدید شد.

جرجانی گفت: خراسان جنوبی از استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود و براساس آخرین آمار از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  اظهار کرد: با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی که از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و شناسایی ظرفیت‌های معدنی در عمق زمین تاکنون ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع حاصل مطالعات پهنه‌های اکتشافی در این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار