شناسایی ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی در خراسان جنوبی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع در استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بررسی پهنه‌های اکتشافی در خراسان جنوبی از سال ۹۲ کلید خورد و عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ آغاز شد.

او افزود: پهنه‌هایی در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، افزایش توان بخش خصوص و شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان تعریف شده بود و توسط یکسری سازمان‌های توسعه‌ای که در اختیار دولت هستند مثل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بخش خصوصی انجام شده است.

جرجانی عنوان کرد: در این خصوص حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع نقطه امیدبخش مشخص شده است که حدود ۲۰۰ نقطه می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد : براساس این نقاط امیدبخش، شرکت‌ها کار‌های اکتشافی را ادامه می‌دهند و به محض اینکه به پروانه اکتشاف رسید و مشخص شد که چه ماده معدنی وجود دارد، واگذاری از طریق مزایده انجام خواهد شد.

خراسان جنوبی، پیشرو در ژئوفیزیک هوایی

جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با انجام ژئوفیزیک هوایی کار بسیار خوبی از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی انجام شده و شناسایی پتانسیل‌های معدنی در عمق زمین با بالگرد صورت گرفته که نقاط امیدبخش نیز براساس همین نتایج مشخص شده است.

او افزود: ما یکی از استان‌هایی هستیم که بیشترین ژئوفیزیک هوایی در آن انجام شده است.


بیشتر بخوانید


جرجانی اظهار کرد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ که بیشترین پهنه‌های اکتشافی استان بوده، معادل ۱۵۰ میلیارد تومان در این زمینه توسط بخش دولتی و خصوصی هزینه شده است و امید است در صورت شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان بتوانیم برای سرمایه‌گذاری در این بخش و فرآوری معدنی گام‌های موثری برداریم.

محدوده‌های معدنی راکد تعیین تکلیف می‌شود

جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر ضرورت تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی راکد و واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید از طریق مزایده تاکید کرد و گفت: محدوده‌های معدنی چه در قالب پروانه‌های بهره‌برداری و چه در محدوده‌های اکتشافی که عملا راکد هستند، باید تعیین تکلیف شوند.

او افزود: با مصوبه شورای معادن استان قرار شد سازمان صنعت، معدن و تجارت حداکثر طی یک ماه گزارش کاملی را در این زمینه تهیه کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار