رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: نیمه نخست امسال اصناف و بازاریان متخلف این شهرستان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و همزمان با فراگیر شدن شیوع بیماری کرونا، نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی تشدید و این میزان جریمه در قالب ۵۹۷ فقره پرونده از اصناف مختلف اخذ شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ادامه داد: در این مدت ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده و در این ارتباط هم بیش از ۵۰ واحد پلمب و ۷۰۰ اخطاریه نیز برای واحد‌های متخلف صادر شده است.

جهین اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه آمار بازرسی از واحد‌های صنفی نسبت به سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۲۲۰ مورد شکایت و گزارش مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به این اداره رسید که پس از بررسی و رسیدگی، ۹۲ مورد تخلف شناخته شد.

جهین با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در حوزه آرد و نان نیز گفت: در نیمه نخست سال جاری هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی از واحد‌های پخت نان در شهرستان مهاباد انجام شد که ۶۸ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

او با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه‌روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، اضافه کرد: در طرح تشدید نظارت بر بازار با توجه به شرایط کرونایی گروه‌های نظارتی از مناطق مختلف شهر، عملیات بازرسی و نظارت موارد بهداشتی، نحوه خرید و فروش و قیمت‌گذاری را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد  ادامه داد: در همین مدت ۱۲۰ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان نیز توسط شهروندان گزارش شده است.

جهین از مردم خواست تخلفات اقتصادی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را از طریق تلفن ۱۲۴ یا به صورت حضوری به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.