بازگشت بوئینگ «۷۳۷ مکس» به ناوگان هوایی آمریکا تا پایان سال

شرکت هواپیمایی بوئینگ در بیانیه‌ای از احتمال تایید بازگشت هواپیماهای مدل «۷۳۷ مکس» به ناوگان هوایی آمریکا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه هواپیمایی آمریکا AAL.O امروز از جانب سازمان هواپیمایی فدرال (FAA)، از بازگشت هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ Max به خدمات پرواز‌های مسافرتی این کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که از ۲۹ دسامبر (۹ دی) تا ۴ ژانویه (۱۵ دی) پرواز‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را بین میامی و نیویورک انجام می‌دهد و پرواز‌ها برای رزرو از ۲۴ اکتبر (۳ آبان) در دسترس است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما در حال انجام فرآیند صدور مجوز برای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس هستیم و اطلاعات لازم در این زمینه در صورت تایید متعاقبا بروزرسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ در کمتر از ۶ ماه و جان باختن ۳۴۶ نفر در سال گذشته، بسیاری از کشور‌های دنیا تا اطلاع ثانوی این سری از هواپیما را از خطوط پروازی خود کنار گذاشتند. چین، استرالیا، انگلیس، آفریقای جنوبی و آرژانتین از اولین کشور‌هایی بودند که پرواز با این هواپیما را متوقف کردند؛ آلمان، ایتالیا، اتریش، هلند و ایرلند، امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز پس از مدتی کوتاه به این کشور‌ها پیوستند؛ این اتفاق سبب شد تا آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا، حکم تعلیق پرواز با این نوع هواپیما را در آن زمان صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار