دومین نشست ملی «راه آبادی» فردا سه شنبه ۲۹ مهرماه به صورت مجازی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری دومین نشست ویژه برنامه راه آبادی با موضوع پایداری اطلاعات و دانش برای خدمات روستایی به صورت مجازی خبر داد.

روح الله منوچهری گفت: دومین برنامه از سلسله نشست‌های علمی ترویج کتابخوانی در روستا‌ها و مناطق عشایری با عنوان راه آبادی، سه شنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۲۰ به صورت مجازی به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

او افزود: در این نشست ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دکتر عصمت مؤمنی عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان کشور به ارائه نکاتی در راستای موضوع برنامه خواهند پرداخت.

منوچهری ادامه داد: تجربیات موفق دو روستای دوستدار کتب «ابویسان» از استان خراسان رضوی و «پوده» از استان اصفهان با حضور کتابداران و مجریان این روستا‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اعلام کرد: علاقه مندان می‌توانند از طریق این پیوند https://www.skyroom.online/ch/farspl/raheabadi مهمان برنامه باشند.

سلسله نشست‌های مجازی ترویج کتابخوانی در روستا‌ها و مناطق عشایری با عنوان «راه آبادی»، برنامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور است که به بررسی وضعیت و راهکار‌های ترویج کتابخوانی در روستا‌ها می‌پردازد.

در این نشست‌ها که هر ۲ هفته یکبار به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از طریق اسکای روم برگزار می‌شود، استادان علم اطلاعات و دانش شناسی، نویسندگان و ادبیان کشور، اعضای هیأت داوران جشنواره عشایر و روستا‌های دوستدار کتاب، مجریان روستا‌های برگزیده در جشنواره دوستدار کتاب و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، مباحث تخصصی و تجربیات اجرایی در زمینه ترویج کتابخوانی در روستا‌ها را بررسی و ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.