مادورو: هزاران دُز از دارو‌های ضدکرونای روسیه را دریافت کردیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد مسکو هزاران دز از دارو‌های خود برای درمان ویروس کرونا را به این کشور فرستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «نیکلاس مادورو» از دریافت کردن هزاران دُز از دارو‌های ضد کرونایی روسیه خبر داد.

او در سخنانی تلویزیونی گفت: داروی ضد ویروس قدرتمند «فاویپیراویر» از روسیه وارد شد. این دارو اثرپذیری بسیار خوبی در درمان مبتلایان بد حال دارد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین یک بسته از داروی «آوی وایر» روسیه که بر اساس فاویپیراویر ژاپنی طراحی و تولید شده است نشان داد و گفت: از این داروی روسیه هم در اختیار ما گذاشته شده است که می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

او تاکید کرد که این دارو میان مردم توزیع خواهد شد و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد شد.

پیش از این هم کاراکاس اعلام کرد مذاکراتی را با روسیه درباره وارد کردن دارو‌های ضد کرونا مثل آی وایر، کرونا وایر و اریبلیور آغاز کرده است.

در اوایل ماه اکتبر بود که ونزوئلا اعلام کرد اولین بخش از واکسن روسی ضد کرونا را دریافت کرده است و حدود هزار نفر در آزمایش‌های بالینی این واکسن شرکت خواهند کردند.

نیکلاس مادورو در پیامی توئیتری در این خصوص اعلام کرد: «Sputnik V» اکنون اینجاست. ما اولین کشور در نیمکره غربی هستیم که فاز سوم آزمایش بالینی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز می‌کنیم. روسیه روش‌های بسیار کارآمد و تاثیرگذاری را در درمان بیماری کووید-۱۹ ایجاد کرده است و ما به دنبال اجرای دستورالعمل‌های روسیه برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

دولت ونزوئلا در ۱۳ مارس اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام و بلافاصله ممنوعیت آمد و شد و قرنطینه سراسری را اجرایی کرده و از ۱۰ اوت کاهش تدابیر پیشگیرانه را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار