در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش قابل توجهی در آبان نداریم

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: با وجود آنکه آبان پربارش‌ترین ماه سال است، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بارش قابل ملاحظه‌ای نداشته باشیم.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بارش قابل توجهی در اکثر نقاط کشور طی یک‌ماه آینده نداریم، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون در استان‌های شمال کشور، شمال غرب و دامنه‌های البرز در حد نرمال بارش دریافت کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه در هفته اخیر کشور با بی هنجاری منفی رو به رو است، افزود: با وجود آنکه آبان پربارش‌ترین ماه سال است، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بارش قابل ملاحظه‌ای در اکثر نقاط کشور نداشته باشیم.

وظیفه ادامه داد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که آبان ماه تنها برای سواحل شمال کشور و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش انتظار می‌رود.

پیش بینی دمای یک درجه بالای نرمال

به گفته این مقام مسئول، طی ۲ ماه فصل پاییز و ماه اول زمستان بارش‌ها کمتر از مقدار بلندمدت خواهد بود و البته دما هم یک درجه بالای نرمال است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز خشکسالی کشور با اشاره به اینکه طی یک ماه آینده بارندگی کمتر از متوسط بلندمدت است، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی آسمان تهران طی یک ماه آینده کمتر از نرمال و دما نیم تا یک درجه بالای نرمال است.

او درباره آخرین وضعیت بارندگی کشور گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۶ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۵.۹ میلی متر و در دوره بلندمدت ۴ میلی متر بوده  است.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با وجود گذشت ۳ هفته از سال زراعی، آمار بارش‌های بالای نرمال و پایین نرمال ملاک‌ نیست و ورود یک سامانه بارشی می‌تواند تاثیر بسزایی در مقدار بارش‌ها داشته باشد.

او در پایان با بیان اینکه در فصل پاییز با کم بارشی در اکثر نقاط کشور روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به کمبود بارش‌های پاییز این احتمال وجود دارد که بارش‌های زمستان و بهار نتواند این کمبود را جبران کند، اما آمار قطعی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
چقدر عالی میشه تو این شرایط کمبود اب هم بیاد عالی میشه
آخرین اخبار