کلاهبردار فضای مجازی در همدان شناسایی و دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: جوان ۱۷ ساله با سوء استفاده از صفحه اینستاگرام قصد کلاهبرداری داشت که شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ فیروز سرخوش, رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان اظهار داشت:  جوان همدانی پس از مشاهده تصاویر شخصی بانوی ورزشکار در فضای مجازی اینستاگرام اقدام به ساخت صفحه‌ای جعلی و بارگذاری تصاویر شخصی او در این صفحه می‌کند.

او ادامه داد: این فرد با برقراری ارتباط با شاگردان  مربی ، از آنها درخواست وجهی در قالب کمک می‌کند اما هیچ یک از شاگردان وجهی به حساب او واریز نمی‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان بیان کرد: شاگردان این موضوع را در دیدار حضوری به مربی منعکس کرده اما او هر گونه درخواست کمک را رد کرده و برای پیشگیری از هر گونه اخاذی و کلاهبرداری به نام وی، با در دست داشتن شکوائیه‌ای در پلیس فتا حضور یافت.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: با دریافت مستندات و مدارک از شاکی،  پس از بررسی های فنی و تخصصی متهم شناسایی و با حکم قضایی  به پلیس فتا احضار شد.

او گفت: متهم ابتدا منکر هر گونه تخلفی شد اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات انکار ناپذیر به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این کار را کسب منافع مالی بیان کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان از کاربران فضای مجازی خواست به هیچ وجه تصاویر شخصی خود را در شبکه اجتماعی به اشتراک نگذارند چرا که احتمال سو استفاده از این تصاویر زیاد است.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان باید بدانند که شبکه های اجتماعی فضای وسوسه انگیزی برای مجرمان سایبری بوده و از هر فرصتی برای کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز دیروز  در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: پلیس فتا  هزار و ۶۶۲ پایگاه اینترنتی مجرمانه را امسال شناسایی کرده که در این ارتباط ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده که ۲۲ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش داشته است.

به گفته سردار سلمان امیری ۱۳۳ مجرم اینترنتی تاکنون دستگیر شدند که دراین باره ۳۷ درصد کاهش داشته ایم و بالاترین موضوعات مجرمانه به ترتیب حوزه مالی و برداشت غیر مجاز با ۳۵، کلاهبرداری اینترنتی با ۳۴ درصد، مزاحمت اینترنتی ۹ درصد و دیگر جرائم ۲۲ درصد است.

انتهای پیام/غ

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.