حکام عرب چه نقشی در فقر مردم فلسطین داشتند؟

در گذشته کسی فکر نمی‌کرد که روزی فرا رسد که برخی از حکام عرب به حدی از انحطاط اخلاقی برسند که با زانو زدن در برابر ترامپ، کمک‌های خود به مردم فلسطین را قطع کرده و ضمن محاصره این مردم، آنان را گرسنه نگه دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این حکام حتی در برابر خواست رژیم صهیونیستی در زمینه پذیرش معامله قرن تسلیم شده و به نابودی آرمان فلسطین و حذف این سرزمین از تاریخ، جغرافیا و خاطره بشریت تن دادند.

ترامپ ماه گذشته در حاشیه امضای توافق خیانت بار عادی سازی رابطه امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی از کشور‌های ثروتمند عرب خواست که به فلسطینیان کمک مالی نکنند.

این یک تهدید یا جنگ روانی علیه فلسطینیان نبود بلکه واقعیتی بود که بسیار زود اجرا شد، تا جایی که وزارت دارایی فلسطین اعلام کرد که کمک‌های عربی به فلسطین ۸۱.۶ درصد کاهش یافته است.


بیشتربخوانید


این گزارش حاکیست که کشور‌های عربی از ژانویه تا اوت ۲۰۲۰ فقط ۳۸ میلیون و صد هزار دلار به فلسطین کمک کردند در حالیکه این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۹ میلادی، ۱۹۸ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار بود.

عربستان سعودی نیز در هشت ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی فقط ۳۰ میلیون و هشتصد هزار دلار به فلسطین کمک کرد در حالیکه این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۹ میلادی ۱۳۰ میلیون دلار بود.

کارشناسان معتقدند سخنان شکری بشاره وزیر دارایی فلسطین در زمینه تعلیق کمک کشور‌های عربی به فلسطین نشانه آن است که کشور‌های ثروتمند عرب مو به مو دستورات ترامپ را اجرا کرده و می‌خواهند با گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین این سرزمین را بفروشند.

کسی فکر نمی‌کرد نفرت شیخ نشین‌های عرب حوزه خلیج فارس از مردم فلسطین به حدی برسد که به جای آنکه اسرائیل را مسئول تمام مشکلات منطقه توصیف کنند، مردم مظلوم فلسطین را عامل بدبختی‌های منطقه بدانند و حق مردم فلسطین در سرزمینشان را منکر شده و به دروغ، صهیونیست‌ها را مالکان اصلی سرزمین فلسطین به جهانیان معرفی نمایند.

امروز تمام پادشاهان و شاهزادگان سعودی، اماراتی و بحرینی، در جنایت گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین سهیم هستند، این موضوع که نوعی پیروزی برای ترامپ، نتانیاهو، کوشنر و صهیونیسم جهانی است، باید ملت‌های جهان به ویژه مردم عربستان سعودی، امارات و بحرین را نسبت به مسئولیت انسانی، دینی و قومی شان در قبال فلسطینیان بیدار کند چرا که دیر یا زود همه به خاطر کوتاهی در این زمینه باید در محضر الهی پاسخگو باشند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
انشاالا ایران جبران مکند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
مگه فلسطین // وزارت داریی هم داره ؟؟
آخرین اخبار