در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش سازمان تبلیغات برای کاهش قاچاق در کشور

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سازمان در حوزه طلاب جوان با بهره گیری از امکانات خود می‌توانند با محتوایی که ستاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، بتوانند در اصلاح الگوی مصرف نقش به سزایی ایفا کنند.

 مهدی کوشا مدیر کل تبلیغات هوشمند و مشارکت‌های مردمی و  دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز  در گفت و گو خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جزئیات تفاهم نامه همکاری این ستاد با سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با فرمان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۸۱ شکل گرفت که ایشان بر تبلیغات هوشمندانه تاکید کرده بودند. در ماده سوم قانون که سال ۹۲ مصوب شده و تنها دستگاه فرهنگی عضو در این ۲۴ دستگاه سازمان صدا و سیما است.

او ادامه داد: قانونگذار تمام دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی را ارجاع داده به ماده ۱۴ مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها که باید با سیاستگذاری شوری عالی انقلاب فرهنگی و اولویت‌های ستاد با این حوزه همکاری کنند.

کوشا گفت: در دو سالی که دفتر به دستور رئیس ستاد شکل گرفته است، ما در موضوع استفاده از دستگاه‌های تبلیغی نیاز داشتیم که مصوبه‌ای ازشورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ۸۰۷ را به ستاد اعلام کرد تا ما مطالبه کنیم و ما این مصوبه را به امضای  وزرای علوم و سایر دستگاه‌ها ارائه کردیم.

مدیر کل تبلیغات هوشمند و مشارکت‌های مردمی ستاد بیان کرد: در این دو سال که این دفتر فعالیت کرده است، دو تفاهم نامه با وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش منعقد کردیم.

کوشا یادآور شد: امیدواریم از ظرفیت و توان مبلغان و روحانیون در موضوع اصلاح الگوی مصرف، تغییر ذائقه مردم در حوزه مصرف و ترویج استفاده از کالای ایرانی با کیفیت و عدم استفاده از کالای خارجی بتوانیم موفق باشیم.

او در پایان بیان کرد: سازمان در حوزه طلاب جوان با بهره گیری از امکانات خود می‌توانند با محتوایی که ستاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، بتوانند در اصلاح الگوی مصرف نقش به سزایی ایفا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار