درخواست امارات برای بازگشایی سفارتخانه در سرزمین‌های اشغالی

امارات رسما درخواست بازگشایی سفارتخانه خود در تل آویو را به مقامات صهیونیست ارائه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، منابع صهیونیستی گزارش دادند که امارات رسما درخواستی برای افتتاح سفارتخانه خود را به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

«عمر الریاش» دستیار وزیر خارجه امارات که همراه با هیئت وزرای اماراتی وارد سرزمین‌های اشغالی شد، نامه‌ای را به «گابی اشکناری» در خصوص درخواست رسمی بازگشایی سفارت امارات در تل آویو ارائه داد.

بر اساس گزارش ها، در این نامه آمده است: ما گزینه‌ای جز تشکر برای تلاش‌هایی که برای تقویت همکاری‌ها میان دو طرف انجام گرفته است، نداریم.

در نامه طرف اماراتی همچنین آمده است: اطمینان کامل دارم شما بدون هیچ پیش شرطی، هیئت‌های دیپلماتیک را در تل آویو و ابوظبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن برقرار خواهید کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ساعاتی قبل اولین هیئت رسمی امارات وارد فلسطین اشغالی شد؛ بطوریکه ابوظبی و تل آویو امروز چهار توافق امضا کردند که مهم‌ترین آن لغو روادید میان طرفین بود.

پیشتر رسانه‌ها اعلام کردند هواپیمای متعلق به شرکت «الاتحاد الطیران» امارات امروز برای انجام نخستین سفر رسمی همراه با مسئولان عالی رتبه آمریکایی، ابوظبی را به مقصد فرودگاه بن گوریون تل آویو ترک کرد.

به نوشته این رسانه ها، این سفر در چارچوب تلاش امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه همکاری‌ها پس از عادی سازی روابط در ماه میلادی گذشته و با میانجیگری آمریکا به حساب می‌آید.

مقامات رژیم صهیونیستی درباره این سفر گفته بودند: به علت شرایط همه گیری ویروس کرونا در جهان، این سفر تنها به فرودگاه ختم می‌شود و دیدار‌ها در این محل انجام خواهد شد.

این در حالی است که وزیر خزانه داری آمریکا تقریبا یک ماه پس از امضای توافق عادی سازی روابط و صلح میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، به ابوظبی و منامه سفر کرده و در دیدار با مقامات این کشور‌ها درباره روند اجرای توافق و جزئیات آن گفتگو کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار