مدیر سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۷۰ هزار بانوی میانسال در زمینه کرونا تحت مراقبت قرار گرفته اند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷۰ هزار بانوی میانسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تحت مراقبت‌های بهداشتی در زمینه کرونا قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مراقبت های بهداشتی از ۷۰ هزار بانوی میانسال در زمینه کرونا، گفت: زنان میانسال یکی از گروه‌های سنی هستند که تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
 
او افزود: از مجموع بانوان میانسال بررسی شده، یک هزار و ۲۵۶ نفر به کرونا مبتلا شده بودند که تحت مراقبت‌های بهداشتی و خود مراقبتی قرار گرفتند و در مواردی که نیاز به بستری داشتند نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین سنی ابتلا به کرونا در زنان ۴۴ سال و یکسال کمتر از مردان میانسال است.
 
احمدیان بیان کرد: گرچه شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کرونا، مردان‌ بیشتر در معرض خطر هستند، اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

او تصریح کرد: جمعیت بانوان میانسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه یک میلیون و ۴۳۷ هزار نفر است که تا کنون ۶۶ درصد از این بانوان تحت مراقبت‌های بهداشتی در زمینه کرونا قرار گرفته اند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.