مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:

تسهیلات ۱۰ میلیاردی برای کسب و کار‌های حوزه فاوا در فارس

سهرابی گفت: بسته تسهیلاتی ۱۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب و کار‌ها و توسعه اکوسیستم فناوری اطلاعات در استان فارس اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از تسهیلات ۱۰ میلیاردی برای کسب و کار‌های حوزه فاوا در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل وجوه اداره شده برای حمایت از کسب و کار‌ها و توسعه اکوسیستم فناوری اطلاعات اختصاص یافته است.

مهرداد سهرابی افزود: بر همین اساس کارگروهی به ریاست ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تشکیل شده است که طرح‌های دریافتی از متقاضیان واجد شرایط را دریافت و پس از بررسی و تائید برای ادامه روند پرداخت به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال می‌کند.

او افزود: اعطای تسهیلات فناورانه در راستای اشتغالزایی در حوزه ICT به شش گروه از فعالان این حوزه در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایلی، توسعه بازی‌های موبایلی، شرکت‌های صرفا نوپا، شرکت‌های صرفاً غیرنوپا، واحد‌های صنفی حوزه فاوا و شتابدهنده‌های تخصصی و سازمانی تعلق می‌گیرد.

سهرابی در خصوص شرایط و ضوابط این تسهیلات، گفت: برای حمایت از طرح توسعه اشتغالزایی در سه طرح اول شامل شرکت‌های نوپا دارای اپلیکیشن موبایلی، بازی‌های موبایلی و همچنین توسعه شرکت‌های نوپا، به شرط ایجاد هر نفر اشتغال، مبلغ ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سقف وام برای این طرح‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان است و این تسهیلات با نرخ بهره پنج درصد وبازپرداخت ۴۸ ماهه ارائه می‌شود و دارای دوره تنفس ۱۲ ماهه است.

او در خصوص طرح حمایتی که برای توسعه اشتغالزایی در شرکت‌های غیرنوپا در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح برای ایجاد هر شغل مبلغ ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سقف این وام مبلغ سه میلیارد تومان با نرخ بهره ۹ درصد، بازپرداخت ۴۸ ماهه و دوره تنفس ۱۲ ماهه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص طرح حمایت از توسعه فعالیت‌های واحد‌های صنفی حوزه فاوا که دربرای تمامی شهر‌های کشور به استثنای کلان شهر‌ها در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: برای این طرح به ازای هر نفر اشتغال مبلغ ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است که با نرخ بهره پنج درصد و بازپرداخت ۴۸ ماهه و دوره تنفس ۱۲ ماهه پرداخت می‌شود.

او در خصوص طرح حمایت از توسعه شتابدهنده‌های تخصصی و سازمانی فاوا، گفت: سقف این تسهیلات مبلغ دو میلیارد تومان است که به شرط شتابدهی تعداد مشخصی کسب و کار‌های نوپا در سال و شرکت‌های با توانمندی بالا و دارای پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نرخ بهره ۹ درصد پرداخت می‌شود و بازپرداخت این طرح نیز ۴۸ ماهه با دوره تنفس ۱۲ ماهه است.

سهرابی در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات نیز گفت: متقاضیان واجد شرایط در استان می‌توانند به سایت ایران کارفا به نشانی irankarfa.ir مراجعه کنند و پس از انتخاب طرح متناسب با کسب و کار خود از بین شش طرح اعلام شده، مدارک لازم را تهیه و به صورت الکترونیکی به آدرس رایانه farsloan@ict.gov.ir ارسال کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: در این مرحله پس از بررسی مدارک متقاضیان در کارگروه استانی تسهیلات، از طریق کارکنان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با متقاضیان برای پیگیری سایر مراحل تماس گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار