آغاز طرح ملی کنترل چاقی دانش‌آموزان در خراسان رضوی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در خراسان رضوی به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش حضور افراد در خانه، کم تحرکی و روند افزایش وزن در بین افراد جامعه به خصوص دانش‌آموزان و ضرورت تامین سلامت و صحت آینده‌سازان کشور این طرح از سوی وزارتخانه اعلام و در خراسان رضوی همانند سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.

او با اشاه به اینکه این طرح با هدف ارزیابی، سنجش و کنترل وزن دانش آموزان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۵۶ درصد افراد جامعه دچار کم تحرکی و ۵۹ درصد دچار اضافه وزن بودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی بوده‌اند که به طور قطع با اجرای این طرح و ارزیابی مجدد، این آمار افزایش خواهد یافت.

سلطانی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح سنجش دو فاکتور قد و وزن دانش‌آموزان به صورت مجازی و یا حضوری اخذ و در سامانه سناد ثبت خواهد شد بنابراین تمامی دانش‌آموزان مشمول طرح و ارزیابی می‌شوند.

او تصریح کرد: در این طرح، پوشش ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در سنجش اضافه وزن، آموزش حداقل ۵۰ درصد والدین در خصوص سبک تغذیه و زندگی سالم، تغییر الگوی زندگی و تغذیه حداقل ۱۵ درصد دانش‌آموزان و افزایش فعالیت بدنی حداقل پنج درصد دانش‌آموزان و در نهایت کاهش سه درصد از آمار شیوع اضافه وزن در بین دانش‌آموزان خراسان رضوی هدف‌گذاری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به فرایند آسان اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده شاهد تجمیع اطلاعات و سنجش میزان شیوع اضافه وزن و چاقی میان دانش‌آموزان خراسان رضوی باشیم و تا پایان سال تحصیلی هدف‌گذاری آموزش و کنترل اضافه وزن دانش‌آموزان در دستور کار خواهد بود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار