کمبود پزشک متخصص در تایباد برطرف شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با افزایش هشت پزشک متخصص در این شهرستان، کمبود پزشک در حوزه بهداشت و درمان مرتفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تعداد پزشکان متخصص شاغل به کار در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان تایباد از ۱۹ پزشک به ۲۷ نفر افزایش یافته است.

او افزود: این کار در چارچوب تکمیل کادر درمانی و با هدف کاهش ساعت کاری نیرو‌های درمانی درگیر با کرونا، به وسیله اعزام پزشکان متخصص در رشته‌های طب اورژانس، داخلی، پاتولوژی، عفونی، اطفال و قلب در نیمه دوم امسال محقق شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد با اشاره به اینکه در عین حال شهرستان در بخش زنان‌و‌زایمان و اطفال کمبود پزشک متخصص دارد، ادامه داد: با توزیع این پزشکان، بخش زیادی از کمبود‌های شدید در شهرستان‌های تربت جام، خواف و باخرز که در بعضی از مواقع به تایباد مراجعه می‌کردند برطرف و از مشکل اعزام بیماران به مشهد کاسته شده است.

احسانی بیان کرد: خرابی تنها دستگاه سی‌تی‌اسکن موجود در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد، به چالش اصلی حوزه بهداشت و درمان تایباد مبدل شده است و هم اکنون شهروندان نیازمند تشخیص طبی، ناگزیر از سفر به تربت‌جام و مشهد هستند.

او تصریح کرد: اگرچه تعمیر این دستگاه سی‌تی‌اسکن نیازمند تامین شش میلیارد ریال اعتبار است، ولی با توجه به فرسودگی این دستگاه، حتی با تعمیر آن نمی‌توان خدمات پزشکی-تشخیصی چندان مطلوبی به شهروندان ارائه کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد اظهار کرد: بروزرسانی و ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی در این شهرستان مرزی نیازمند عملیات فوری بازسازی و همچنین تجهیز این مرکز درمانی است.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.