نیاز شدید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان به همه گروه‌های خونی

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز شدید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به گروه های خونی خبر داد و گفت: به گروه‌های خونی +A و +B نیاز مبرم داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گیتی ایزدی پور ، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از دارندگان همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

او افزود: به دلیل نیاز شدید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به گروه‌های خونی +A و +B، از اهداکنندگان خون درخواست می‌شود از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ به پایگاه‌های انتقال خون شهر‌های رشت و لاهیجان مراجعه کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم، گفت: گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه‌های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز مبرم دارد.

ایزدی پور گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است از اهدا کنندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی A و B مثبت در گیلان نیاز فوری داریم.

او  از اهداکنندگان خواست برای اهدای پلاکت با تمامی گروه‌های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان افزود : اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

ایزدی پور تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.