هشدار رئیس پلیس فتای استان قم؛

فریب ثبت نام لاتاری را نخورید

رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به آغاز کلاهبرداری با عنوان ثبت نام لاتاری نسبت به سرقت اطلاعات بانکی کاربران هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی ،رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به آغاز فعالیت کلاهبرداران در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت نام لاتاری،اظهار کرد: هرسال در بازه زمانی مهرماه تا آبان ماه، کلاهبرداری از طریق ثبت نام لاتاری به سرعت گسترش یافته و مجرمان سایبری از این طریق اقدام به فریب کاربران می‌کنند.

او افزود: در رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری با این روش، کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آن‌ها را به صفحه جعلی درگاه پرداخت یا همان فیشینگ هدایت  و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در قالب لاتاری گفت: مجرمان سایبری با داشتن این اطلاعات، در آینده این افراد را مورد حملات مجرمانه خود قرار می دهند و به اخاذی از آنان می‌پردازند.

او ادامه داد: در شیوه‌ای مشابه نیز ممکن است افراد پیامکی مبنی بر قبولی در لاتاری دریافت کنند که در این مورد هم شهروندان باید بسیار هوشیار باشند و هیچ توجهی به این‌گونه پیام‌ها نکنند  و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به آن‌ها خودداری کنند.

موالی گفت: بسیاری از سازندگان و گردانندگان سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهند ساکن خارج از کشور هستند و با این شگرد از یک کشور خارجی، اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند.

او از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار