رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مدیران تا ۵۰ درصد اختیار دارند به کارکنان خود اجازه دورکاری دهند، اما برای کاهش ساعت کاری، تاکنون مجوزی صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای کرمان گفت: در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم و طی ارتباطی که با وزیر بهداشت و درمان و معاونین وی در روز گذشته داشتیم، مقرر شد که امشب دکتر خان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به کرمان سفر کند و از برخی مناطق استان کرمان بازدیدی داشته باشند.

او افزود: هم اکنون هزار بیمار یا فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری اند که می توان گفت، تقریباً اکثر تخت های بیمارستانی استان در حال اشغال شدن هستند.

کلیه جلسات و مراسم در تکایا، مساجد و حسینه‌ها تعطیل است

رشیدی تصریح کرد: از امروز برگزاری کلیه جلسات و مراسم در تکایا، مساجد و حسینه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

او درباره دورکاری کارکنان گفت:  مدیران تا ۵۰ درصد اختیار دارند به کارکنان خود اجازه دورکاری دهند اما برای کاهش ساعت کاری مجوزی صادر نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیان داشت: موارد بستری پیک سوم کرونا در استان کرمان ۲۰ درصد نسبت به پیک دوم افزایش داشته و بستری‌های روزانه ما نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به دور قبل افزایش یافته است.

او گفت: یکی از دغدغه‌های ما در روزهای اخیر، سوق داده شدن عروسی‌ها به خانه‌ها و باغات است لذا تالارهای دارای شرایط استاندارد، با یک سوم ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رشیدی افزود: در مراسمات عروسی انداختن سفره عقد، برگزاری مراسم کیک و هرکاری که سبب تجمع می‌شود، ممنوع و صرفاً سرو غذا در تالارها انجام شود و اگر تالاری تحلف کند از روز بعد تعطیل خواهد شد.

او بیان داشت: تا زمانی اپیدمی خاموش نشود، این فراز و نشیب‌ها را داشته و پیک‌های متعددی را تجربه خواهیم کرد.

 رشیدی افزود: اگر نتوانیم شرایط را کنترل کنیم ظرفیت درمانی ما جوابگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود و باید بر رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، نظارت دقیق صورت گیرد و اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها تا خاموشی کامل اپیدمی ادامه یابد.

آموزش حضوری دانش آموزان تا ۹ آبان ماه تعطیل است

محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و جانشین استاندار کرمان نیز در این جلسه از تعطیلی آموزش حضوری و تمدید آن تا ۹ آبان ماه امسال خبر داد.

او گفت: در ستاد ملی کرونا ۲۴ نفر حضور دارند، اما در ستاد استانی حدود ۴۸ نفر در جلسات شرکت می‌کردند که غربالگری شد تا جلسات زیاد شلوغ نشود.

بصیری افزود: تالارهایی که استانداردهای لازم برای برگزاری مراسم عروسی را ندارند تعطیل و تالارهایی که امکان برگزاری وجود دارد باید با محدودیت و ۳۰ درصد ظرفیت مراسم را برگزار کنند.

او با اشاره به اینکه مدارس استان کرمان تا ۹ آبان ماه به صورت غیر حضوری به آموزش ادامه دهند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز آموزشی استان کرمان نیز تعطیل شده و آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

باشگاه‌های ورزشی و نماز جمعه تعطیل می‌شوند

بصیری بیان داشت: باشگاه‌های ورزشی و نماز جمعه تعطیل می‌شوند و ستاد ملی کرونا نیز این مجوز را داده است.

او افزود: به منظور جلوگیری از عادی‌سازی و عادی پنداری این بیماری در سطح جامعه، مسئولان و مدیران تمامی مراکز و ادارات باید از شرکت در مراسم مختلف خودداری کنند و این کار ممنوع است.

انتهای پیام/ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.