حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه‌های عربستان

انصارالله یمن از حمله پهپادی به ۳ فرودگاه‌ عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انصارالله یمن امروز شنبه از حمله پهپادی به ۳ فرودگاه عربستان خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن عصر امروز شنبه در حساب توییتری خود نوشت: «به لطف خداوند، یگان پهپادی سه حمله با سه پهپاد از نوع قاصف در خاک عربستان سعودی به انجام رساند.

او گفت که در این عملیات، فرودگاه‌های «جیزان» و «اَبها» و پایگاه هوایی خمیس مشیط هدف حملات پهپاد‌های انتحاری یمن قرار گرفتند.

سرتیپ یحیی سریع عملیات پهپادی ارتش یمن در جنوب غرب عربستان سعودی را در پاسخ و واکنش به جنایت‌های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و تداوم محاصره مردم یمن دانست و گفت که عملیات «دقیق» بوده است.

ائتلاف متجاوز به یمن طی هفته گذشته ده‌ها حمله هوایی به مناطق مختلف این کشور انجام داده که بر اثر آن بیش از ۲۰ نفر غیر نظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

همچنین امروز محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت همه کشور‌هایی که به یمن حمله و مردم این کشور را به قتل می‌رسانند، امروز در کنار عامل قتل و کشتار ملت فلسطین قرار دارند.

محمد علی الحوثی در حساب توییتری خود نوشت: کشور‌هایی که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند، از جنگنده‌های اف ۱۶ و توپ‌های فرانسوی نه برای یاری ملت فلسطین، بلکه برای کشتار مردم یمن استفاده می‌کنند.

گفتنی است عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
چاه نفت و نفتکش بزن
آخرین اخبار