راه اندازی دفتر نمایندگی «روز جهانی چوب»

دفتر نمایندگی «روز جهانی چوب» در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در زمینه تولیدات چوب، منبت و پیکرتراشی در کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ویسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : ایجاد ارتباط میان هنرمندان در سطح بین المللی وتبادل نظر با اساتید برجسته جهانی و کشوری بمنظور نوآوری و خلاقیت در زمینه صنایع دستی، آگاهی از دانش روز و نیاز‌های بازار جهانی و همچنین تربیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از اهداف ایجاد این دفتر است.

او گفت : ایجاد آکادمی چوب، منبت و پیکر تراشی در کرمانشاه و اجرای رویداد روز جهانی چوب در سطح کشور با مدیریت دفتر این نمایندگی از برنامه‌های در دست اجرای معاونت صنایع دستی است.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان در شهریور ماه امسال برای نخستین بار میزبانی رویداد روز جهانی چوب را در محل مجموعه تاریخی و فرهنگی تاقبستان با حضور هنرمندان رشته منبت و پیکر تراش به انجام رساند.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۱۴۰ نفر به صورت انفرادی و کارگاهی در رشته‌های منبت، پیکر تراشی و چوب در سطح استان فعالیت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.