رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

سامانه جامع انبار‌ها گسترده‌تر می‌شود

تابش گفت: با همکاری نهاد‌های مربوطه، بازرسی‌ها افزایش می‌یابد و سامانه جامع انبار‌ها گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: در راستای گسترش استفاده از سامانه جامع انبارها، برخی از وظایف این مهم به اتاق اصناف کشور واگذار خواهد شد تا سامانه بدون هیچ مشکل و نقضی کار کند.

او افزود: بازرسی‌های سازمان حمایت از مبادی ورود کالا یا تولیدی‌ها، بسته به داخلی یا خارجی بودن کالا انجام می‌گیرد و در این راستا تمامی انبارها، بنکداری‌ها، عمده فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: امسال انواع بازرسی از انبار‌ها نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد کرده که این موضوع برای کنترل توریع کالا بسیار موثر خواهد بود.

او مطرح کرد: با توسعه سامانه انبار‌ها دیگر نیازی نیست که تمامی واحد‌ها و انبار‌ها به طور مرتب به صورت فیزیکی بازرسی شوند چرا که این عمل از طریق سامانه و مهندسان انجام می‌گیرد و بازرسی‌ها فقط منوط به واحد‌های متخلف می‌شود.

تابش ادامه داد: هوشند سازی سامانه انبارها در دستور کار سازمان حمایت قرار گرفته و مهم ترین بحث های مورد پیگیری در این راستا در حوزه خرده فروشی با همکاری اتاق اصناف است.

تمامی انبارهای متصل به سامانه جامع انبارها خودکار رصد می شوند

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انبارهایی که موجودی خود را درج نمی کنند، ابراز کرد: تمامی انبارهایی که اطلاعات هویتی آنها در سامانه جامع تجارت ثبت است، به صورت خودکار به سامانه جامع انبارها رجوع داده می شوند و در یک زمان محدود مکلف به ثبت موجودی های خود هستند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: این موجودی ها و اطلاعات در مدت زمان مشخصی باید در سامانه به روز رسانی شوند در غیر این صورت با واحدهایی که همکاری نمی کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار