به دلیل سرقت کابل های تلفن اتفاق افتاده است؛

قطع پنج هزار خطوط تلفن در مناطقی از خراسان رضوی

رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از پنج هزار شماره تلفن ثابت در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان به علت سرقت کابل‌های مخابرات قطع شده که از این تعداد حدود سه هزار شماره وصل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شهرآبادی رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: از سال قبل کابل‌های مخابرات ۴۷ روستا در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان به سرقت رفته و در حال حاضر ارتباط ۳۱ روستا برقرار شده و مابقی در حال اقدام است.
 
او افزود: به دلیل سرقت‌های مکرر در برخی روستا‌ها که دارای مسیر طولانی هستند از سیستم رادیو آی پی یا فیبر زمینی استفاده می‌کنیم، ولی در داخل شهر‌ها به دلیل کم بودن فاصله این امکان وجود ندارد و به خاطر استمرار سرقت‌ها هنوز قطع خطوط ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

رئیس شرکت مخابرات نیشابور با بیان اینکه سرقت کابل‌های مخابرات از زمان شیوع کرونا افزایش یافته است، ادامه داد: تاکنون از محل این سرقت‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت به شرکت مخابرات نیشابور وارد شده و در این ارتباط بیش از ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شده که در ۱۴ فقره آن‌ها متهم شناسایی و معرفی شده است.
 
شهرآبادی بیان کرد: در حال حاضر به خاطر کمبود کابل برای دایر کردن خطوط تلفن جدید با مشکل مواجه هستیم.
 
او تصریح کرد: خدمت رسانی به ۶ شهر و بیش از ۴۰۰ روستا در نیشابور و زبرخان از طریق ۱۱۰ مرکز روستایی و ۹ مرکز شهری انجام می‌گردد و به روستا‌هایی که بیش از ۴۰ مشترک متقاضی سرویس اینترنت باشند این خدمات ارائه می‌شود.

رئیس شرکت مخابرات نیشابور تاکید کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز روستایی در این شهرستان‌ها به علت کمبود متقاضی و مشکلات فنی فاقد اینترنت هستند ضمن اینکه سرقت‌های مکرر کابل‌های مخابرات ارائه خدمات اینترنت را به روستا‌ها با مشکل مواجه کرده است.

شهرآبادی با اشاره به  اینکه در نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابرات استاندارد‌های وزارت خانه در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: در نیشابور و زبرخان ۱۲۰ سایت فعال همراه اول وجود دارد که حدود ۴۰ سایت در محدوده شهری و مابقی در روستا‌ها بوده و پیش از این هشت نقطه کور در شهر نیشابور وجود داشت که با نصب آنتن به چهار نقطه کاهش یافته است.

او افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار سیم کارت فعال همراه اول و ۱۶۵ هزار تلفن ثابت در نیشابور وجود دارد که از این تعداد تلفن ثابت ۱۵۵ هزار خط فعال است و حدود یک‌هزار متقاضی جدید هم وجود دارند که به علت کمبود کابل دایر کردن خطوط جدید با تاخیر مواجه شده است.

رئیس شرکت مخابرات نیشابور ادامه داد: در بخش اینترنت مخابرات حدود ۳۵ هزار و در حوزه شرکت‌های خصوصی حدود ۳۰ هزار پورت فعال در نیشابور وجود دارد و در بخش سرویس اینترنت بر بستر فیبر نوری برای مشترکین خانگی ۳۰۰ مشترک فعال وجود دارد و حدود ۲۰۰ مورد در حال واگذاری است و پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.