هفته پدافند غیرعامل ۲۵ رزمایش در لرستان اجرا می‌شود

استاندار لرستان گفت: ۲۵ رزمایش با محوریت حوزه پدافند زیستی و بیوتروریسم در هفته پدافند غیرعامل در لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سیدموسی خادمی،استاندار لرستان  روز دوشنبه در نشست مشترک شورای پدافند غیرعامل وزارت کشور و شورای پدافند غیر عامل استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: هر ساله هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده، اما به دلیل گستردگی برنامه‌ها و اقدامات یک هفته به این امر اختصاص داده می‌شود.

او گفت: امسال با توجه به رویکرد سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور و با توجه به وضعیت کرونا بیشتر برنامه‌های این حوزه به صورت برنامه‌های آموزشی و از طریق فضای مجازی در حال انجام است.

او بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ رزمایش با محوریت رزمایش حوزه پدافند زیستی و بحث بیوتروریسم در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

استاندار لرستان گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته کلنگ زنی شده است در طول این هفته با حضور مسئولین محترم کشوری و استانی به بهره برداری خواهند رسید.

خادمی ابراز اظهار کرد: ماحصل برنامه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل اجرا می‌شود به تقویت امنیت و حفاظت از زیرساخت‌ها و افزایش تاب آوری دستگاه‌های اجرایی در مقابل تهدیدات احتمالی منجر شود.

او اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی گسترده برای امنیت سایبری مدیران حوزه‌های امنیتی و کارشناسان این حوزه همچنین طرح‌های مربوط به حوزه آب به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار لرستان افزود: در این هفته یک منبع (جی آر پی) که به عنوان یک منبع آب ذخیره و استراتژیک در استان طراحی و سال گذشته کلنگ احداث آن زده شده است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خادمی گفت: اگر شرایط فراهم شود طرح پد فرودگاه هلیکوپتر و سوله امدادی که توسط جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران استان احداث شده در طول این هفته مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار