افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی

با حضور استاندار آذربایجان غربی مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری روز دوشنبه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محمد مهدی شهریاری استاندار شهریاری در مراسم آغاز بکار این مرکز با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی و در سالی که از سوی رهبری به «جهش تولید» مزین شده و همچنین تاکیدات جدی رییس جمهوری برای اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، این مرکز افتتاح می‌شود گفت: بی تردید یکی از مهمترین الزام‌ها و ضرورت‌ها در جهت تحقق موارد ذکر شده، اجرای دقیق ماده ۶۱ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی با هدف حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین‌تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی است.

استاندار آذربایجان غربی مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری را فرصتی ارزنده برای حل و فصل سریع مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری دانست و افزود: این مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد، بدین شرح که نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موظفند همه روزه از ساعت هشت تا ۲۰ هر روز، در محل مرکز مستقر باشند. از ساعت ۲۰ تا هشت صبح و همچنین برای روز‌های تعطیل نیز شیفت مطلعی، پاسخ‌گوی تلفنی متقاضیان و انعکاس موضوع به مسوولان ذی‌ربط خواهد بود.

شهریاری تصریح کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه باید از کارشناسان و نمایندگان مطلع و مجرب برای استقرار در این مرکز استفاده نمایند تا خللی در روند حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری به وجود نیاید.

او  از مدیران دستگاه‌های اجرائی خواست تا نسبت به حل مشکل واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری با دلسوزی عمل کنند و به روند اداری قناعت نکنند چرا که با حل مشکل هر واحد تولیدی اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

شهریاری گفت: استقبال سرمایه گذاران از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان به نسبت سال قبل رشد داشته و انتظار می‌رود تا با اجرایی شدن این پرونده‌ها زمینه‌های اشتغال بسیاری از جوانان فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشکل برخی واحد‌های تولیدی بزرگ استان که از چند سال قبل تعطیل شده اند به زودی حل می‌شود خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۱ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد احیا شده اند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.