برخی بخشنامه های داخلی بانک ها مانع تسهیل تولید است/ ضرورت تمدید پرداخت تسهیلات رونق تولید

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه بخشنامه‌ها و مصوبات داخلی برخی بانک‌ها مانع رونق تولید و حل و فصل مشکلات واحد‌های راکد تولیدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدمهدی شهریاری استانداری آذربایجان غربی امروز چهارشنبه یکم مرداد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات این کارگروه برای سرعت بخشی به رونق تولید، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تضییع بیت المال گفت: دستیابی به جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت تدبیر و امید درگرو همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم گیر و تبعیت از مصوبات این کارگروه طبق قانون است.

شهریاری افزود: علیرغم برگزاری جلسات متعدد در سطح استان و کشور برای حل مشکلات برخی واحدهای تولیدی که توانایی ایجاد اشتغال برای هزاران جوان را دارند متاسفانه برخی بخشنامه های داخلی و نیز کم کاری برخی دستگاه ها مانع دستیابی به اهداف مدنظر شده است.

استانداری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به جایگاه استان در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید از محل بند الف تبصره ۱۸ تصریح کرد: تاخیر در ابلاغ و نیز شرایط کرونا مانع تحقق کامل این تسهیلات در استان شده که نیاز است تا پایان تابستان تمدید شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: نگاه ما به سیستم بانکی مثبت است اما دنبال تعامل با همه دستگاه‌ها و بانک‌ها برای رفع موانع و تحقق جهش تولید هستیم.

میثم زالی بیان کرد: اجرای قانون ماده ۶۱ برای تحقق شعار سال کافی است اما همه باید عزم خود را برای پیاده شدن عملی این کار مهم جزم کنیم. با شیوه های کهنه نمی توان به جهش تولید رسید.

زالی بیان کرد: بیش از ۲۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی به دلیل بدهی و مشکلات ناشی از تولید توسط بانک‌ها تملک شده و اگر موضوع را جدی نگیریم این تعداد به شدت افزایش خواهد یافت.

در این جلسه مشکلات برخی واحدهای تولیدی بررسی و برای فعالیت مجدد آنها تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.