ساخت نمایشگر با تراکم پیکسلی ۱۰ هزار PPI توسط سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد که در حال ساخت نمایشگر با تراکم پیکسلی ۱۰ هزار PPI است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که مهندسان استنفورد و شرکت سامسونگ روی یک پروژه بسیار جذاب کار می‌کنند و طبق اطلاعات منتشر شده از این دو تیم، ظاهرا پروژه مذکور مراحل پایانی خود را طی می‌کند و شرکت سامسونگ قصد دارد این پروژه را به طور عمومی و جهانی معرفی کند. بر اساس اعلام شرکت سامسونگ، این شرکت توانسته با همکاری مهندسان استنفورد یک نمایشگر با بالاترین میزان تراکم پیکسل که حدود ۱۰ هزار PPI است را طراحی کند.

این نمایشگر برپایه صفحات خورشیدی بسیار نازک تولید شده است که از آن‌ها برای تولید نمایشگر‌های OLED استفاده می‌شود. علاوه بر این بر اساس تحقیقاتی که سامسونگ و دانشگاه استنفورد انجام داده‌اند، از این صفحات می‌توان در ساخت نمایشگر، هدست‌های VR و تلویزیون استفاده کرد. گفتنی است طبق اعلام سامسونگ این فناوری به میزان بسیار بالایی برای ساخت هدست‌های VR کارایی خواهند داشت. در حال حاضر استفاده از این فناوری در بسیاری از هدست‌های موجود در بازار مشاهده می‌شود، اما فاصله پیکسل‌های این هدست‌ها بسیار زیاد است و هنگامی که کاربر از هدست استفاده کند می‌تواند فاصله پیکسل‌ها را مشاهده کند.

نمایشگر با تراکم پیکسلی ۱۰ هزار PPI

فناوری جدید سامسونگ دنیای نمایشگر‌ها را تغییر می‌دهد

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ این شرکت در استفاده از پنل‌های جدید خود از لایه‌ای نقره استفاده کرده است که باعث می‌شود خاصیت بازتاب در این نمایشگر‌ها به وجود آید و به این ترتیب رنگ‌های موجود در نمایشگر‌ها بسیار با کیفیت پخش شوند. به این ترتیب کاربر یک نمایشگر با تراکم بالا و با فاصله بسیار کم خواهد داشت.

این پروژه فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و شرکت سامسونگ برای عرضه آن به صورت جهانی و در بازار، برنامه‌ای ندارد و باید منتظر انجام آزمایش‌های بسیار زیادی روی این پروژه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.