شورای امنیت ملی افغانستان:

استفاده طالبان از مکاتب و مساجد در جنگ‌ها، عامل اصلی افزایش تلفات غیرنظامیان است

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان از مکاتب، مساجد و تاسیسات عامه در جنگ استفاده می‌نمایند که دلیل اصلی افزایش تلفات غیر نظامیان به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به گزارش یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان اعلام کرد: یافته‌ها و شواهد حکومت از منطقه نشان می‌دهد، طالبان بیشترین مسئول تلفات غیر نظامیان است.

شورای امنیت ملی افغانستان بیان کرد که گروه طالبان یا مستقیم عامل تلفات غیر نظامیان هستند و یا هم به گروه‌های تروریستی دیگر زمینه‌سازی می‌کنند تا بر افراد غیر نظامی حملات را انجام دهند.

در این بیانیه آمده است که نیرو‌های امنیتی و دفاعی برای تلاش موفقیت‌آمیز صلح و با هدف حفاظت از مردم هنوز هم در حالت دفاع فعال قرار دارند، در حالی که طالبان در جریان ۹ ماه گذشته، با گذشت هر روز، خشونت‌هایشان را در سطح کشور افزایش داده است.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان افزوده است که طالبان از مکاتب، مساجد و تاسیسات عامه در جنگ استفاده می‌نمایند که دلیل اصلی افزایش تلفات غیر نظامیان به شمار می‌رود و بی‌اعتمادی به تلاش‌های صلح را افزایش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر بر طالبان صدا می‌کنیم که آتش‌بس دائمی و سراسری را بپذیرند و صداقت خویش را در گفتگو‌های رو در رو نشان داده و قتل عام افغانان را متوقف کنند، تا تلاش‌های جاری صلح موفق و مردم در امان گردند.»

گفتنی است که دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان در گزارشی که امروز منتشر کرد گفته است که یافته‌های آنان نشان می‌دهد از اول جنوری تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۱۱۷ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۳۸۲۲ تن دیگر زخمی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار