کابل: طالبان را به آتش بس و آغاز فوری مذاکرات صلح دعوت می کنیم

شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از افزایش حملات طالبان، این گروه را به آتش بس دعوت کرد.

کابل: طالبان را به آتش بس و آغاز فوری مذاکرات صلح دعوت می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از افزایش حملات طالبان، این گروه را به آتش بس دعوت کرد.

در بیانیه شورای امنیت ملی افغانستان آمده است: طالبان در حالی حملات را افزایش داده است که در توافقنامه قطر متعهد به کاهش سطح خشونت‌ها شده بود.

این بیانیه افزوده است: برای حفاظت غیرنظامیان از خشونت‌ها و مبارزه با کرونا و برای کمک به پیشرفت تلاش‌های صلح ما بار دیگر طالبان را به آتش‌بس پایدار و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی دعوت می‌کنیم.

دولت افغانستان در حالی طالبان را به آتش بس دعوت می‌کند که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

همچنین حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز روز گذشته در نشستی اظهار داشت که دولت این کشور اقدامات خوبی برای صلح و گفتگو با طالبان انجام داده است.

وی تاکید کرد که صلح شرط اساسی توسعه است و دولت برای آوردن صلح، اقدامات نیکی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار