ناتو: پافشاری طالبان بر خشونت، فرصت برقراری صلح در افغانستان را به خطر می اندازد

نمایندگی ناتو در افغانستان خشونت‌ها توسط طالبان را عامل اصلی تلفات غیرنظامیان دانست و این گروه را به نقض توافقنامه صلح با آمریکا متهم کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نمایندگی ناتو در افغانستان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: سطح غیرقابل پذیرش خشونت توسط طالبان عامل اکثر تلفات غیر نظامیان است.

در بیانیه ناتو آمده است که پافشاری طالبان بر ادامه خشونت‌ها، فرصت بی‌سابقه به وجود آمده برای برقراری صلح در افغانستان و پایان جنگ در این کشور را به خطر می‌اندازد.

ناتو همچنین از طالبان خواست تا با توقف خشونت‌ها به تعهداتش در توافقنامه قطر پایبند باشد و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که بهترین راه برای پایان دادن به درد و رنج غیرنظامیان، تلاش برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان است.

این بیانیه تاکید کرد که همه طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان می‌دانند که بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد.

صبح امروز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارشی اظهار داشت که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی بر اثر درگیری‌ها در این کشور یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.