معاون دادستان مشهد گفت: کمیته ساماندهی کودکان کار با مدیریت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد و با دعوت از تمامی دستگاه‌های موظف مطابق ایین نامه ساماندهی کودکان کار، فرایند کار شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد گفت: کمیته ساماندهی کودکان کار با مدیریت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (ویژه امور صغار و محجورین) تشکیل شد و با دعوت از تمامی دستگاه‌های موظف مطابق ایین نامه ساماندهی کودکان کار فرایند کار شکل گرفت، هدف اصلی این طرح حمایت از کودکانی است که به اجبار یا اکراه، خلاف میل و البته خلاف قانون و اخلاق به جای تحصیل، آموزش و تفریح در خیابان‌ها، به کار گمارده می‌شوند.

او افزود:  مردم نیز در مواجهه با این پدیده در دو راهی کمک به این کودکان و یا از کنار انان بی تقاوت گذشتن می‌مانند که انجام هر کدام از این طرق چه کمک به آنان و چه بی تفاوت گذشتن از کنار انان به روح و روان این کودکان اسیب وارد می‌کند.

معاون دادستان مشهد ادامه داد:  افزایش قابل توجه کودکان در سطح خیابان‌های شهر کاملا مشهود است؛ بنابراین ضرورت داشت که این موضوع با قید فوریت کارشناسی و بر‌ اساس برنامه‌ای جامع و عملیات اجرایی آغاز شود.
بیشتربخوانید


عابدین‌زاده بیان کرد: در واقع ما انجام یک جرم تحت عنوان کودک آزاری را در معابر عمومی شهر مشاهده می‌کنیم. نقش دادگستری در این طرح إحصا وظایف دستگاه‌ها بر اساس مفاد آیین‌نامه، قانون و الزام دستگاه‌ها به انجام وظایف و نیز دستورات قضاتی به جهت نگهداری، تحویل به خانواده و احراز  عدم صلاحیت والدین، تشکیل پرونده کیفری برای عاملین کار کودک، تحویل به مراکز درمانی، دستور قضایی به نیرویی انتظامی تعریف شده است. ضمنا با افرادی  که از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: رده سنی کودکان بر اساس قانون کلیه افراد زیر ١٨سال  کودک ونوجوان تلقی می‌گردند و مشمول حمایت‌های قانونی و البته کار زیر سن ١٥سال مطلقا ممنوع است.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.