رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبرداد:

کودکان کار ساماندهی می‌شوند

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح "سایبان مهر" به منظور لایحه ساماندهی کودکان کار تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمحسن مصحفی رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت:  طرح «سایبان مهر» با هدف توانمندسازی و حمایت از کودکان کار اجرایی می‌شود.

او  افزود: جمع آوری کودکان کار در برابر استثمار‌های اقتصادی و باند‌های بهر‌ه‌کشی، توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار، ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان و فرهنگ‌سازی در زمینه شیوه‌های برخورد مردم با آنان از جمله اقدامات این سازمان برای ساماندهی کودکان کار است.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: وضعیت خاص کودکان خیابانی سبب شده تا آن‌ها در جامعه و محیط خانوادگی در معرض انواع آسیب‌های روحی، جسمی و اجتماعی قرار بگیرند به انبوهی از حمایت‌ها از جمله حمایت فرهنگی، قانونی، مشاوره‌ای و آموزشی نیازمند هستند.

مصحفی بیان کرد: الگوی کار کودکان در خیابان تابعی از زمینه‌های خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که کودکان را به خیابان می‌کشاند و همزمان رفتار‌های آنان را در خیابان شکل می‌دهد. آن‌ها برای تغییر در شرایط زندگی‌شان توانایی و شناخت لازم را نداشته و سلامت آنان به خطر می‌افتد.

او تصریح کرد: نگاه شهروندان به پدیده کودکان کار، تکمیل کننده چرخه حمایت معنوی از آنان است، از عموم شهروندان تقاضا داریم به این کودکان به چشم مجرم نگاه نکنند و به جای کمک‌های نقدی موضوع را به نهاد‌های دست‌اندرکار اطلاع داده تا از ادامه این چرخه سواستفاده، کار کودک و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار