بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان سنقر و کلیایی ایجاد می‌شود

معاون‌صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : در راستای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی، بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان سنقر و کلیایی ایجاد می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین ویسی معاون‌صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : در راستای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی، بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان سنقر و کلیایی ایجاد می‌شود و آن‌ها می‌توانند محصولات خود را در این بازارچه در معرض دید عموم بگذارند.

او گفت : این مکان با جانمایی مناسب و دسترسی آسان با ۲۰ غرفه راه‌اندازی می‌شود و صنعتگران می‌توانند در این غرفه‌ها علاوه بر فروش محصول، به علاقه‌مندان آموزش نیز بدهند.

معاون‌صنایع‌دستی کرمانشاه حجم اعتبار پیش‌بینی شده برای این بازارچه‌ها را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ایجاد این بازارچه‌ها می‌تواند باعث حذف دلالان و ارائه مستقیم محصولات از تولید به مصرف باشد. با توجه به فعالیت صنعتگران این شهرستان در زمینه گلیم‌بافی و گیوه‌بافی، تمرکز اصلی بر روی این محصولات خواهد بود.

او از افتتاح و راه‌اندازی سه بازارچه دیگر در شهرستان‌های صحنه، اسلام‌آباد غرب و روانسر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بازارچه شهر کرمانشاه نیز در حال واگذاری است و این غرفه‌ها با هزینه‌ای بسیار کم نسبت به املاک تجاری در اختیار صنعت‌گران قرار می‌گیرد. امیدواریم این غرفه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از محصولات بومی، باعث تبلور فرهنگ و آشنایی بیشتر مردم با تمدن و آداب و رسوم منطقه شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار