سفیر آمریکا: مداخله ایران مانع تحقق صلح در یمن است!

سفیر آمریکا در ریاض که کشورش حامی اصلی ائتلاف متجاوز سعودی در تجاوز به یمن است، مدعی شد مداخلات ایران، مانعی بر سر راه تحقق صلح در یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، جان ابی زید، سفیر آمریکا در ریاض در ادعایی واهی مداخله جویی ایران را عامل دشوارشدن دستیابی به صلح در یمن عنوان کرد.

جان ابی زید، که کشورش حامی مالی و نظامی اصلی ائتلاف متجاوز سعودی و بانی جنگ خونبار یمن است، در مصاحبه‌ای اعلام کرد اقدامات ایران مانع از تحقق صلح در یمن شده و مسیر رسیدن به این مهم را ناهموار کرده است.

سفیر آمریکا در ریاض همچنین در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به روابط تاریخی ۷۵ ساله دو کشور گفت روابط راهبردی میان ریاض و واشنگتن متاثر از نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا نخواهد بود.

ابی زید به تلاش‌های دولت عربستان برای آزادی شهروندان آمریکایی در بازداشت جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و مدعی شد: ما در کنار عربستان و مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل برای بازگرداندن صلح به یمن تلاش می‌کنیم.

این مقام آمریکایی ضمن اتهام زنی به جمهوری اسلامی در خصوص مداخله در عراق، سوریه، یمن و لبنان، مدعی شد واشنگتن و ریاض درصدد تحقق صلح و ثبات در منطقه هستند.

ادعا‌های سفیر آمریکا در ریاض در حالی عنوان می‌شود که جنگ فاجعه بار یمن نتیجه مستقیم تجاوز ائتلافی به سرکردگی آمریکا و عربستان و همراهی امارات است که چیزی جز فقر، قحطی و ویرانی زیرساخت‌ها را در این کشور به بار نیاورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
امریکایی های تروریست با هزاران کیلومتر فاصله در یمن چه غلطی می کنند... ؟
بهتر است شما پست فطرت ها فضولی و دخالت در دیگر کشورها را کنار بگذارید و از کشتار مردم یمن دست بردارید .
آخرین اخبار