راهپیمایی مردم یمن در محکومیت اهانت‌های فرانسه

همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم یمن به خیابان‌ها خواهند آمد تا اهانت‌های اخیر رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس اسلام را محکوم کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن از مردم این کشور خواست تا فردا پنج‌شنبه در راستای دفاع از اسلام به خیابان‌ها بیایند.

محمد عبدالسلام در پیامی توییتری نوشت: مردم ما فردا برای یاری پیامبر گرامی(ص)، دفاع از اسلام و اعلام برائت از اهانت به پیامبر گرامی صل الله علیه وآله وسلم به خیابان‌ها خواهند آمد.

حدود دو ماه پیش یعنی در تاریخ ۱۱ شهریور ماه بود که نشریه هتاک شارلی ابدو با انتشار کاریکاتوری موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده و موجی از اعتراضات را در جهان به راه انداخت؛ تجمعات اعتراضی در حالی ادامه داشت که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نه تنها واکنشی به این اقدام نشان نداده بلکه آن را مصداقی از آزادی بیان عنوان کرد.

 اکنون در ادامه این اهانت‌ها، طی روز‌های اخیر، این نشریه اقدام به انتشار مجدد این کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز کرد و بار دیگر مکرون هیچ واکنشی در محکوم کردن این اقدام نداشت. او حتی به دفاع از این نشریه پرداخته و مدعی شد که در مقابل آنچه  «آزادی بیان» خوانده، حرکتی انجام نمی‌دهد.

این اظهارات گستاخانه رئیس جمهور فرانسه، بر آتش اعتراضات جهانی هرچه بیشتر دمیده و آن را شعله‌ور‌تر ساخت تا آنجا که بسیاری از مقامات و سران کشور‌های مختلف جهان را به واکنش واداشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار