در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنور رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا بسیار گرم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ و رقیب دموکراتیک او، جو بایدن امروز در مهم‌ترین میدان نبرد انتخاباتی آمریکا، ایالت فلوریدا در جمع طرفداران خود سخنرانی برگزار می‌کنند که در این گردهمایی که قرار است دو نامزد ریاست جمهوری به فاصله چند ساعت از هم برگزار کنند، ترامپ و بایدن رویکرد‌های متفاوت خود را در مورد همه گیری ویروس کرونا ارائه دادند.

پیش از این در گزارش‌ها آمده بود با وجود اینکه آمریکا اولین کشور در شمار قربانیان ویروس کرونا است و انتقاد‌های زیادی از این بابت بر رئیس جمهور این کشور وارد است، ترامپ باز هم پیروزی در انتخابات را بر سلامت طرفدارانش ترجیح داد و با آن‌ها یک جلسه حضوری در ایالت آریزونا برگزار کرد.

جو بایدن هم در آخرین اظهارات خود قول داده است تصویب قانون حقوق LGBTQ معروف به قانون برابری را اولویت خود قرار دهد و همچنین امیدوار است در صورت پیروزی در انتخابات، قانون برجسته حقوق مدنی را ظرف ۱۰۰ روز امضا کند.


بیشتر بخوانید


در این میان، ده‌ها گروه فعال سیاسی آمریکایی که ادعا می‌کنند نماینده میلیون‌ها نفر از طرفداران دو حزب اصلی آمریکا هستند؛ می‌گویند اگر ترامپ پس از روز انتخابات در شمارش آرا دخالت کند یا نتایج نظرسنجی را دستکاری کند، هفته بعد به خیابان‌ها خواهند ریخت و تظاهرات برگزار خواهند کرد.

مشاوران عالی بایدن اعلام کرده‌اند بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، فوراً قبل از تصمیم‌گیری در مورد آینده تعرفه‌های آمریکا بر محصولاتی که از چین وارد می‌شود، با متحدان اصلی آمریکا مشورت می‌کند تا مشخص شود که آیا لازم است فشار بیشتری بر اقتصاد چین وارد کند یا خیر.

بعد از شنیدن این خبرها، نوبت به این رسید که دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روز پنجشنبه، در ایالت فلوریدا، مهم‌ترین نبردگاه انتخاباتی روبروی هم قرار بگیرند و تنها با اختلاف چند ساعت برای طرفداران خود سخنرانی کنند؛ آن هم در حالی که طرفداران ترامپ، هیچکدام ماسک به صورت خود نداشتند و ترامپ از اطمینان خود در پیروزی‌اش در انتخابات برای دومین بار گفت.

در طرف مقابل، اما بایدن باز هم از بی تدبیری ترامپ در مسائل زیست‌محیطی و اقدامات علیه بیماری کووید-۱۹ صحبت کرد و اظهار داشت:  ترامپ به طور کامل مبارزه با کرونا را کنار گذاشته است و برای آن هیچ برنامه‌ای ندارد و علاوه بر این از کل شهروندان آمریکایی، کمتر مالیات پرداخت کرده است.

با این حال، باید دید تلاش بایدن و ترامپ چه تغییری در روند انتخابات آمریکا ایجاد خواهد کرد چرا که در تاریخ انتخابات آمریکا فلوریدا نقش مهمی را در تعیین سرنوشت انتخابات ایفا کرده است. لازم به ذکر است که پیش از برگزاری سخنرانی‌های ترامپ و بایدن در این ایالت، بایدن ۴۹ درصد آرای این ایالت را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص داده و ترامپ هم ۴۷ درصد آرا را به دست آورده است.

گفتنی است؛ ۴ سال پیش هم هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا چنین موقعیتی را در نظرسنجی‌ها داشتند که در نهایت هم پیروزی غافلگیرکننده ترامپ در انتخابات باعث شگفتی کارشناسان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار