مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

همه دسترسی‌های غیرمجاز به کمربندی شیراز بسته می‌شود

علیرضا سیاهپور گفت: تاکنون ۱۱۴ دسترسی غیرمجاز و غیر استاندارد به کمربندی شیراز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار بسته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۴ دسترسی غیرمجاز و غیر استاندارد به کمربندی شیراز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار بسته شده است، گفت: عملیات حذف کامل و ساماندهی این دسترسی‌ها با هدف ساماندهی ترافیک و کاهش حوادث در این محور ادامه خواهد داشت.

علیرضا سیاهپور افزود: این دسترسی‌های غیرمجاز در جریان بازدید‌های کمیته فنی شورای ترافیک استان از کمربندی سراسری شیراز شناسایی شده که اکثر آن‌ها نیز خارج از طرح جامع و یا طرح تفصیلی شهر شیراز است.

او ادامه داد: یکی از دلایل عمده ناهنجاری ترافیکی و حوادث رانندگی در کمربندی شیراز، تداخلات ترافیکی ناشی از وجود این دسترسی‌های غیر مجاز است.

سیاهپور اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده از پلیس راه فارس، تصادفات کمربندی شیراز به ویژه در محدوده کمربندی جنوبی در فاصله پل امام حسن مجتبی (ع) تا تقاطع نواب صفوی (کوشک میدان) اعم از تصادف عابر پیاده، موتورسیکلت و واژگونی خودرو ناشی از سرعت غیرمجاز و تداخل ترافیکی حاصل از دسترسی مستقیم خیابان‌های فرعی به کمربندی است.

او بیان کرد: به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات کمربندی شیراز، انسداد این دسترسی‌ها و تجمیع و ایمن‌سازی دسترسی‌های اصلی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: با تدابیر و برنامه‌ریزی کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان، طرح و برنامه تجمیع دسترسی‌های اصلی از طریق شهرداری شیراز و حذف دسترسی‌های غیر مجاز توسط اداره کل راهداری تهیه و ابلاغ شده است.

سیاهپور افزود: اداره کل راهداری فارس برای حذف این دسترسی‌های غیر مجاز طی دو ماه گذشته نسبت به تهیه و نصب بیش از پنج کیلومتر حفاظ بتنی به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال اقدام کرده است.

او ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای ترافیک فارس، اجرای دوربرگردان‌های جدید و ایمن، حذف دسترسی‌های غیر مجاز، اجرای خط کشی در خارج از محدوده‌های شهری، حذف نقاط پرتگاهی و نصب تابلو‌های ترافیکی به جز تابلو‌های راهنمای مسیر به عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که این اقدامات انجام شده است.

سیاهپور افزود: عملیات تجمیع دسترسی‌های اصلی و ایجاد باند‌های کندرو و خط کشی از شهرک جوادیه تا پل شهید فرصتیان (تقاطع حسینی الهاشمی) و همچنین از تقاطع شهید رودکی تا تقاطع نواب صفوی از غرب شیراز به جنوب این شهر جمعا بطول ۱۸ کیلومتر طبق مصوبات شورای ترافیک استان باید توسط شهرداری شیراز انجام شود که این کار تاکنون انجام نشده که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود تا شاهد کاهش تصادفات ناشی از تداخل ترافیک در طول محدوده کمربندی باشیم.

او گفت: کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مرتبط و انجام وظایف تعیین شده توسط هر دستگاه اجرایی است و از شهروندان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل‌های عابر پیاده در این امر خطیر همراهی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار