فرانسه، عقوبت اهانت به پیامبر(ص) را می بیند

امام جمعه نودژ با محکوم کردن اهانت و جسارت رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر (ص) گفت: حاکمان خبیث و ملعون فرانسه، قطعا عقوبت این عمل ننگین خود را می‌بینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا احمدی نیک، امام جمعه آسمینون(نودژ) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آسمینون (نودژ) با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، گفت: مسئله وحدت برای کشور ما و جهان اسلام بسیار ضروری و حائز اهمیت است. 

او با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وضع مطلوبی نداریم و اوضاع جهان و منطقه نیز بر مشکلات افزوده است، افزود: وحدت، انسجام، کار و تلاش در این شرایط، مورد نیاز جامعه و کشور است و باید به صورت جدی و عملی مردم و کلیه مسئولان توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب( مدظله العالی) را آویزه گوش خود کنند.

 حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: محور اصلی بخش اول بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در جمع مسئولان و ستاد ملی کرونا در خصوص حفظ سلامت مردم بود ؛چرا که منشا امنیت و معیشت، سلامت است و در این شرایط حساس نیازمند راه اندازی قرارگاه‌های مقابله با کرونا آن هم با فرماندهی میدانی وزارت بهداشت و شنیده شدن صدا و تصمیم واحد از سوی مسئولان برای آموزش‌های همگانی مسجد و محله محور با محوریت بسیج، وزارت بهداشت، صدا و سیما و جوانان هستیم.

او بیان کرد: نکته مهم این است که همه باید به میدان بیایند، خصوصا جوانان مومن مخلص و داوطلب و نکته مهم تر این که مسئولان در خصوص اجرا و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خودشان پیش قدم شده و مطلب مهم تر در این بخش دعا، توسل و استغفار هست که روح همه کار‌ها بوده و مشکل گشا است.

امام جمعه نودژ بیان کرد: خلاصه فرمایش‌های رهبری (مدظله العالی) در این بخش، ماموریت‌ها در مقابل ویروس از جمله لزوم تلاش به کارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس، اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی و اقناع افکار عمومی، اولویت سلامت مردم، محدودیت تردد‌های غیرضروری و نداشتن غفلت از دعا و تضرع است. 

او به بخش دیگری از  بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پرداخت و  گفت: رهبری فرموند: مواردی همچون اهانت و توهین به مسئولان کار غلطی بوده، هتک حرمت غیر از انتقاد است و این نوع رفتار روش آمریکایی است و حرمت روسای قوا باید حفظ شود. 

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: ما برای مقابله با کرونا وظیفه همگانی و ملی داریم،؛ زیرا شرایط کشور ما امروز خیلی حساس است و ما برای حل این مشکلات و عبور از این گردنه‌ها، ابتدا نیازمند امنیت و آرامش بوده و در وهله بعدی نیازمند اتحاد، انسجام و همدلی هستیم.

او با اشاره به گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: امام راحل (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان، جوانان مومن و انقلابی آن روز به انقلاب دوم تعبیر کردند و این انقلاب دوم در واقع پاسخ ملت ایران به کودتای ۲۸ مرداد بوده و مانع تکرار کودتای ۲۸ مرداد دوم شد.

امام جمعه نودژ افزود: این حرکت و انقلاب برای ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت و دارای دستاورد‌های فراوانی است که مهم ترین آن، ریزش و شکستن هیمنه و ابهت استکبار جهانی به رهبری آمریکا جنایتکار بود.

او بیان کرد: اهانت و جسارت رئیس جمهوری خبیث و ملعون فرانسه به ساحت مقدس و نورانی پیامبر (ص) را به عنوان مسلمان و انسان آزاد شدیدا محکوم کرده و اعلام می‌کنم که سردمداران و حاکمان خبیث و ملعون فرانسه، قطعا عقوبت این عمل ننگین خود را می‌بینند.

حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: از دولتمردان و به خصوص دیپلماسی انتظار داریم که در مقابل این هتک حرمت موضع قاطع بگیرند و مشت محکم به دهان کثیف یاوه سرایان بکوبند و از ظرفیت دیپلماسی عمومی استفاده کرده و با دعوت و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون جهان اسلام با این اقدامات مقابله کنند.

او افزود: ما و کلیه بشریت و جهانیان باید به داشتن چنین پیامبری که الگوی اخلاق برای همگان است، افتخار کنیم، پیامبری که دلیل غایی و نهایی برای پیشرفت بشریت است و باید کلیه علما، نخبگان و خواص تلاش کنند تا این شخصیت نورانی و محور وحدت و مهربانی را با‌ این جزیره عظیم رفتاری و گفتاری به جهانیان بیش از گذشته معرفی کنند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار