امام جمعه بوشهر گفت: در فرانسه، کشوری که خود را به دروغ مهد فرهنگ و آزادی معرفی می‌کند این چنین به مقدسات توهین می‌شود، ولی مطرح شدن هولوکاست را ممنوع کرده‌اند و محکومیت قضایی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود، یکی از مهمترین تکالیف اسلامی را صیانت و دفاع از حریم اسلام و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم عنوان کرد و افزود: این کار یکی از واجبات و تکالیف دینی است و توهین به ایشان از محرمات است.

او با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و فرزند بزرگوارش امام صادق علیه السلام، بیان کرد: یکی از ابعاد وجودی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم الگو بودن برای انسان تراز اسلام  است و قرآن کریم بر این موضوع تصریح داشته است، بنابراین همه باید الگوی زندگی خود را آن پیامبر رحمت قرار دهد.

امام جمعه بوشهر همچنین توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) و حمایت رئیس جمهور فرانسه را از این کار محکوم کرد و ادامه داد: در کشوری که خود را به دروغ مهد فرهنگ و آزادی معرفی می‌کند این چنین به مقدسات توهین می‌شود، ولی مطرح شدن هولوکاست را ممنوع کرده‌اند و محکومیت قضایی دارد، و  وقتی رهبر معظم انقلاب در شبکه اجتماعی این عمل را محکوم می‌کند حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی ایشان مسدود می‌شود.

صفایی بوشهری، این عمل را نشان از اوج اختناق جهانی دانست و عنوان کرد: این کار نشانه این است که همه ادعا‌های بشر دوستی، آزادی واحترام به مقام ادیان الهی دروغی بیش نیست و این عمل قبیح برگ دیگری از کتاب قطور بی فرهنگی و جنایات غرب است.

او با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی و بزرگداشت یاد شهدای دانش آموز باز به همه مسئولان تاکید کرد که برخی از دانش آموزان نیازمند وسایل ارتباطی آموزشی هستند و مناسب است کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی برای مددجویانشان در این باره اقدام کنند و آموزش و پرورش و خیریه‌ها و خیرین به کمک نیازمندان بپردازند.

امام جمعه بوشهر همچنین سالروز حماسه لَردِه را گرامی داشت و بیان کرد: زنان دلیر استان بوشهر در منطقه لرده دشتستان در مقابل متجاوزان انگلیسی به گاه تهاجم به آن دیار دلیر پرور از هشتم تا دهم آبان سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به دفاع پرداختند و آنان را سخت شکست دادند. مناسب است به همین مناسبت روز دهم آبان به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران در تقویم سالانه ایران ثبت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.