قاچاقچیان توله شیر در بوکان دستگیر شدند

با همکاری ادارات محیط زیست شهرستان‌های بوکان و بانه، عاملان قاچاق توله شیر شناسایی و دستگیر شدند.

آوات بازیار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: در پی دریافت خبر قاچاقچیان یک قلاده توله شیر در شهرستان بوکان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان سریعا به محل اختفای توله شیر اعزام شدند که در محل مشخص شد عاملین قاچاق، در حال انتقال توله شیر‌ها به شهرستان بانه هستتند.

او افزود: با انجام اقدامات لازم و هماهنگی با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سقز و بانه، نهایتاً خودروی حامل توله شیر‌ در ورودی شهر بانه توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست آن شهرستان متوقف و یک قلاده توله شیر از آن کشف و دو نفر دستگیر شدند.

بازیار ادامه داد: این توله شیر سه ماهه  از کشورهای همسایه قاچاق شده است  و به دلیل بیماری جهت مداوا و ادمه برسی های زیست محیطی به تهران اعزام شد.

او گفت: قاچاق گونه‌های مختلف حیات وحش و اجزای آن از جمله بزرگترین تخلفات محیط زیست در کشور و دنیا محسوب شده و سالانه تعداد زیادی از حیوانات به نقاظ مختلف دنیا قاچاق می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان افزود: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور شبانه روز تمامی تلاش خود را در جهت حفظ و حراست از تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات وحش بکار برده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی، برابر قوانین و مقررات با آن برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.