تشدید برخورد با متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری در آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از دستگیری هشت نفر متخلف زنده گیری پرندگان شکاری در آذربایجان غربی خبر داد.

مهران نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: مامورین یگان حفاظت زیست استان با اجرای برنامه‌های گشت و کنترل در زیستگاه‌های حساس به ویژه سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه، هشت نفر متخلف زنده گیری پرندگان شکاری را دستگیر کردند.

نظری گفت: خوشبختانه با حساسیت ویژه مقامات قضایی در این زمینه و همکاری مامورین انتظامی استان، با انجام رصد‌های اطلاعاتی و همچنین پایش شبانه روزی مناطق توسط محیط بانان برخورد با متخلفان به ویژه سودجویانی که قصد قاچاق این گونه‌های ارزشمند را دارند تشدید شده است.

او همچنین در ارتباط با دستگیری‌های انجام شده گفت: این متخلفین طی یک ماه اخیر توسط مامورین یگان شهرستان‌های ارومیه، سلماس، میاندوآب و پلدشت دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شذه اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: از این افراد ۵ قطعه دلیجه، ۲ قطعه شاهین به همراه ادوات زنده گیری شامل تور‌ها و تله‌های صید پرندگان شکاری کشف و ضبط شده است.

نظری گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر با رواج یافتن قاچاق گونه‌های ارزشمند پرندگان شکاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، افراد سودجو که عمدتا بومی استان‌های جنوبی کشور می‌باشند با تطمیع مردم محلی ساکن در روستا‌های حاشیه دریاچه ارومیه اقدام به صید این گونه‌ها می‌کنند.

بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است. به طوریکه برای صید هر قطعه پرنده دلیجه ۳۰۰ میلیون ریال مبلغ ضرر و زیان تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.