ده‌ها هزار مسلمان در اعتراض به موضع حمایتی فرانسه از کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در کشورهای پاکستان، بنگلادش، لبنان و فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیونی فرانس ۲۴، تظاهرات در بسیاری از کشور‌های اسلامی در اعتراض به موضع فرانسه در قبال انتشار کاریکاتور پیامبر (ص) همچنان ادامه دارد؛ ده‌ها هزار مسلمان در پاکستان، بنگلادش و همچنین در سرزمین‌های فلسطینی تظاهرات کردند.

هزاران مسلمان جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی قدس تجمع کردند. آن‌ها به اظهارت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از حمله در نیس در خصوص آزادی بیان هیچ اهمیتی نمی‌دهند. واعظان جمعه هم خطبه‌های نماز جمعه را بسیار تند برگزار کردند. خطیب جمعه مسجد الاقصی رئیس جمهور فرانسه را به دلیل اظهارات ضد اسلام و مسلمین، مسئول همه اقدامات خشونت بار فرانسه دانست.

در نوار غزه معترضان خشم خود را با حمله به تمثیل ساخته شده از مکرون نشان دادند و آن را آتش زدند. در بمبئی هم مسلمانان خشمگین علیه مکرون تظاهرات کردند. در سوریه مخالفان دولت، شعار‌های بسیاری علیه مکرون سر دادند. یکی از معترضان می‌گوید مکرون به اسلام و پیامبر ما اهانت کرد. از دیدگاه ما این اظهارات بسیار مهم‌تر از بمباران‌ها و پرتاب موشک است.

تظاهرات مشابهی هم در بیروت برگزار شد. در پایتخت لبنان، حدود ۳۰۰ نفر از جمله حامیان یکی از احزاب اسلام گرای سنی به سوی اقامتگاه رسمی سفیر فرانسه حرکت کردند. نیرو‌های پلیس معترضان را به شدت سرکوب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
مکرون: کور اگر نبیند این گناه آفتاب نیست........تمام مسلمین جهان باید متحد شوند که اگر تمام مسلمانان جهان با هم اتحاد داشتند این اتفاقات هرگز به وقوع نمی پیوست:
1- کشتار حجاج بیت الله الحرام در مناسک حج ابراهیمی در منا که با چراغ سبز شیطان اکبر و صهیونیسم غاصب رخداد.........
2-فروش قبله ی اول مسلمانان جهان به صهیونیسم با چراغ سبز شیطان اکبر که کانون تمام ادیان الهی است
3-واگذاری رایگان و سهل الوصول کانون ادیان الهی قدس شریف به صهیونیسم و اعلان آن توسط شیطان اکبر بعنوان پایتخت اسرائیل غاصب صهیونیسم........
4-آتش زدن کتاب الله الکریم یعنی قرآن مجید توسط کشیش مسیحی در مقابل کلیسا که باز هم با هدایت غیرمستقیم شیطان اکبر و صهیونیسم غاصب این سناریو جهت تفرقه و تشتت آراء بین مسلمانان جهان انجام شد
5- در تمام این فراز و فرودها نقطه عطف تمام این برنامه ریزی های دقیق طرح""معامله قرن""است که در اوج نقطه طلائی خود در دل این طرح جسارت و اهانت به ساحت مقدس پیامبراعظم(ص) محمدرسول الله(ص) است که همه ریشه در بی تفاوتی و سکوت عمدی و یا سهوی در مورد همدستی مثلث شوم زور-زر-تزویر است و دانشمندان دینی و علماء تراز اول جهان اسلام و حقوق دانان دین مبین اسلام وقتی در برابر اینهمه خدشه و ضربه بر پیکر دین اسلام سکوت کردند باعث این آخرین حربه یعنی اهانت به پیامبر رحمانی و هادی بشریت شد
جبهه دین مبین اسلام و تعداد میلیاردی مسلمانان با اینکه بر حق هستند در تشتت آراء و تفرقه و گروه گروه هستند ولی جبهه ی کفار با اینکه تعداد معدودی حکام جاهل معروف به گاوان شیرده و اربابان زور و تزویر در مقابل میلیاردها مسلمان بسیار کم میباشند ولی با انسجام متحدالرویه و با اتحاد عمل میکنند پس امت واحده دین اسلام با یدی واحده با داشتن خداوند مشترک یعنی الله احد و داشتن پیامبری مشترک یعنی محمدرسول الله(ص) وبا داشتن کتابی مشترک که کتاب الله الکریم و قرآن مجید است باید در سراسر جهان با شعار:یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا اتحدوا..........
.لبیک یا رسول الله(ص) ......
صلی الله علیک یا رسول الله(ص)......دست به دست هم بدهند تا دیگر اینگونه جسارت ها تکرار نشود........
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
فقط باید تحریمها از هر لحاظ با شدت و حدت و وحدت اسلامی بر علیه کشور فرانسه ادامه داشته باشد با صبر و شکیبایی که نصرت الهی بسیار نزدیک است برای جهان اسلام متحد ناب محمدی ص .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Canada
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
تحریم شود
ادم میشود و یاد میگیرد که مثل ادم حرف بزند
تحریم اقتصادی باید ادامه داشته باشد
تا به علط گفتن بیفتدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
هر کس با پیغمبر و اهل بیت او در افتاد ور افتاد
Germany
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
مسئولان محترم ما و رسانه های حقوق بگیرشون بهتره به بدبختی خوده ایران برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
پس تو کشور ما چرا خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
باید با هر رفتار بدی اینچنین سفت و سخت برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
السلام علیک یا رسول الله السلام علیک یا حبیب الله السلام علیک یا خیر خلقه و مظهر لطفه
خفاشان بیهوده دست و پا میزنند نور درخشانت خاموش شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۱:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این کشورا اینهمه جمعیت،انگار فقط ایران کروناست...مرگ بر فرانسه،مرگ بر منافقین کفار،مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
پس ماسک چرا ندارن معترضین؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام و درود الله بر پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد واهل
بیت واصحابشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خدا مکرون و هتاکین به رسول مهربانی ،نبی مکرم اسلام(ص) رو لعنت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۰۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواهشمندم فارسی بنویسید
آخرین اخبار